A stins rockul în simfonie
Ascultă de (la) noi 26 octombrie 2010 Niciun comentariu la A stins rockul în simfonie 2Sting a strîns în „Symphonicities” 12 piese încărcate cu impresii intime și atitudini emotive. Albumul, lansat anul acesta în iulie, culege cele mai mișcătoare melodii ale solistului, precum și ale fostei sale trupe, „The Police”. Adunate cu grijă, precum un adolescent euforic care păstrează într-o cutie cele mai de preț scrisori de dragoste, piesele stîrnesc pasiune, legămînt, calm. Vocea cîntărețului englez alunecă ușor pe acordurile de vioară ale orchestrei filarmonicii „Royal”, atît de senin încît ai impresia că așa au sunat mereu piesele sale.
„When we dance” sau „The Pirate’s bride” nu au sunat nicicînd mai bine, atît de lin cad pe mîinile care ciupesc harpa. „You and I are lovers/When night time folds around our bed” spun versurile piesei „I burn for you” – și vocea fostului lider vocal al trupei „The Police” capătă semnificații lăuntrice puternice. Versiunea originală, lansată în 1982, părea subțire și aproape goală, precum o sculptură din Grecia antică. Ritmul limpede al viorilor, pianului și flautului, bătăile de tobă, au îmbrăcat sculptura și vocea puternică a lui Sting pare că arde într-adevăr.
Însă tînărul adolescent euforic nu a păstrat doar scrisori provocatoare de lacrimi. „She’s too good for me”, cu acorduri de old jazz, pare desprinsă dintr-un film din seria „James Bond” – agresivă și certăreață. Asta în timp ce „Next to you” vrea cu orice preț să „te” aducă înapoi, vocea lui Sting acomodîndu-se la fel de bine și pe acorduri de rock simfonic, cu ritm alert și ceva mai agresiv decît restul pieselor de pe „Symphonicities”. Dacă nu ați văzut sau citit vreun basm pînă acum, acest album vă face să îl trăiți.
Cristina BABII
Adaugă un comentariu