Albastrul a înviat din cenușă
Ascultă de (la) noi 2 noiembrie 2009 Niciun comentariu la Albastrul a înviat din cenușă 1Anii ’90 au lăsat în urmă amintirea trupelor cu chitaristi în cămăși cadrilate, blugi rupți, voci răgușite și o repulsie înnăscută pentru societatea îndoctrinantă. Alice in Chains au fost pe atunci una din trupele care nu au ținut cont de stiluri și de standard, întipărind în posteritate amintirea solistului Layne Staley cu ochelarii negri de soare, pletele blonde în vînt și vocea înecată în angoasă.
Noua formulă, cu solistul William DuVall, și cu albumul „Black gives way to blue” vine ca o încercare de a recuceri fanii care încă ascultă vechile albume. Cele 11 piese de pe albumul care a apărut la sfîrșitul lunii septembrie, reconstituie prin atitudinea plină de repulsie față de defectele umane și acordurile supărate și încărcate de profunzime, atmosfera care i-a făcut pe cei de la Alice in Chains să trăiască pînă azi în amintirea fanilor.
Pe lîngă piese ca „Check my brain”, „Take her out” sau „Last of my kind” care învie perspectiva plină de energie a trupei de la începutul anilor ’90, albumul apare ca o pastilă amăruie într-un înveliș cu gust de ploaie și regrete pentru sentimente și momente pierdute. „Flowers on a cross remain/ Mark an ending scene/ Damn it all if blood you spill/ Turn the grass more green” (n.r. Florile rămîn pe o cruce/ Și marchează sfîrșitul actului/ Blestemate fie toate daca sîngele pe care-l verși/ Face iarba mai verde).
Ultima piesă, „Black gives way to blue”, care dă și titlul albumului, este un tribut adus lui Layne Staley. Versurile profunde și ritmul lent al acordurilor de chitară induc atmosfera solemnă a unei piese dedicată unor funeralii. Un album între vechi și nou, moarte și învieri din cenușă, chitări acustice și riff-uri desuete ale rockerilor din alte vremuri.
Alexandra PANAETE
Adaugă un comentariu