Buletinul rappului românesc
Ascultă de (la) noi 20 martie 2016 Niciun comentariu la Buletinul rappului românesc 11S-a dus mereu o bătălie între așa zișii artiști comerciali, cei care fac melodii fără un mesaj foarte profund, dar melodioase și ușor de reținut, și cei underground, care vor să creeze muzică doar pentru o anumită categorie de oameni, muzică care nu este difuzată la radio și care ajunge doar în anumite cercuri.
DOC, unul dintre rapperii din România celebru doar în rîndul unei anumite categorii de tineri, a devenit cunoscut de cîteva luni și pentru „neavizați”, pentru cei care își iau muzica doar de pe posturile de radio ori de pe canalele de televiziune specializate.
I s-au adus numeroase reproșuri din partea fanilor ori a colegilor de breaslă și de gen. „Te-ai vîndut”, i-a spus Ombladon după ce acesta a scos împreună cu Smiley single-ul „Pierdut buletin”. La fel au spus și o parte din fani și i-au reproșat că și-a pierdut identitatea. Ca o ironie a sorții, întregul album „DOC și Motzu în HD”, un material rapp special, cu 18 piese la care s-a lucrat trei ani, vorbește tocmai despre o pierdere a identității, despre o tendință de șablonare a noii generații și despre un conformism exagerat.
Cu toate acestea genul muzical adoptat de DOC nu diferă foarte mult de ceea ce ne-a obișnuit artistul din 1997 cînd s-a lansat. Tematicile abordate în melodii sînt mai puțin tipice pieței muzicale din România, iar mesajul are aproape întotdeauna mai multe niveluri de înțelegere.
De exemplu „Pierdut buletin” privește, la prima vedere, doar problema pierderii unei identități personale, dar pune în discuție și tendința de conformism social sau are în vedere neadaptații sociali.
„DOC și Motzu în HD” este al treilea album pe care artistul îl scoate, iar dacă primele două erau puternic nișate și dedicate unui număr mai mic de fani, actualul material discografic este realizat împreună cu HaHaHa Production. Astfel, vedeta și-a motivat decizia prin faptul că artistul „adevărat” nu trebuie neapărat să se încadreze în șablonul clasic, acela de neadaptat social. El a încercat, prin adoptarea unor ritmuri mai comerciale și prin colaborarea cu Smiley, să-și facă cunoscut mesajul unui grup mai mare de oameni.
Despre acest lucru vorbește piesa „Bula mea”, despre încercarea de a sparge bula de săpun în care se află și astfel să facă cunoscute „bubele societății”. Să spargă bula de săpun a reușit, dar în încercarea de evadare din „underground” a reușit totuși să-și piardă din fanii care i-au fost alături de la început. A cîștigat însă mult mai mulți fani de cît a pierdut, iar pe lîngă asta a făcut și un pas mare spre ceea ce își dorea. Să își facă masajul cît mai cunoscut și să reușească „să schimbe ceva”.
Adaugă un comentariu