Cadou pentru curajoși
Ascultă de (la) noi 3 martie 2014 Niciun comentariu la Cadou pentru curajoși 1Album: „Wanderlust”
Artist: Sophie Ellis-Bextor
An: 2014
Gen: pop
Melodiile adunate de Sophie Ellis-Bextor în cel de-al cincilea album al său, „Wanderlust”, par niște basme pentru copii atunci cînd îți treci privirea peste cele 11 titluri. Însă odată ce asculți versurile, devin doar niște povești izvorîte din amintiri sau închipuiri.
Din năucirea de ritmuri zglobii, single-ul „Young Blood” se desprinde ca o batistă aruncată în semn de despărțire. Pianul e cel care dă tonul, iar Sophie își leagănă vocea pe portativ după mișcarea clapelor. Mai apăsată cînd vorbește despre cum își imagina anii trecînd în doi și mai supusă, aproape frîntă, în finalul piesei. Nu aduce cu nimic din zvîcnirile desprinse parcă de pe ringul de dans ale altor single-uri mai vechi de-ale sale, ca „Groovejet” sau „Murder on the Dancefloor”. Asta poate și datorită colaborării cu producătorul și cîntărețul Ed Harcourt, cel a cărui creație își trage rădăcinile din muzica lui Tom Waits sau Nick Cave. Albumul este ca un suflu nou față de tot ce a încercat Sophie pînă acum și este ceea ce interpreta îl consideră a fi un cadou pe care și l-a făcut singură. Nu e nici prea cenușiu, dar nici prea roz. Are puțin din fiecare, însă atît cît să fie aproape de centrul axei, și nu de extremități. Are un curaj cumpătat, și nu nebun.
Albumul este ca un suflu nou față de tot ce a încercat Sophie pînă acum.
Dacă tonul piesei „Young Blood” îl deslușești de la început, „Runaway Daydreamer” te păcălește. Nu e pe-atît de introspectiv pe cît ai crede, pentru că Sophie împacă pianul lui Harcourt și se lasă alene peste luciul său într-o visare cu ochii deschiși. Totuși, oricîte triluri ar evada din glasul solistei, reușește să păstreze o urmă de noblețe britanică a vocii.
Între cele două melodii, „The Deer and the Wolf” se strecoară ca un copil care rîde cu gura pînă la urechi. E de partea rozalie a albumului, însă surprinde doar prin vîrtejul sunetelor și mai puțin prin versuri sau ideea din spatele lor. „Căprioara și lupul nu încearcă niciodată să se înțeleagă/ Dar au nevoie unul de celălalt”, așa spune Sophie. Îmbrăcată într-o metaforă, convingerea contrariilor care se atrag ar putea fi oarecum însuflețită, dar își pierde din intensitate odată cu versurile care se tot repetă. Ca un basm care nu se mai termină.
Adaugă un comentariu