Ce-ți pasă de rock?
Ascultă de (la) noi 20 mai 2013 Niciun comentariu la Ce-ți pasă de rock? 2În capul solistei de la Paramore nu se schimbă des doar culoarea părului, ci, aparent, și felul în care ceea ce simte, ceea ce scrie și chiar ceea ce se întîmplă cu trupa se împletește cu gîndurile ei. Din 2005, grupul s-a tot peticit, dar în ultimii trei ani locurile pe scenă s-au stabilizat. Poate de aceea albumul cu același nume, „Paramore”, îndrăznește prin versuri și mai ales prin ritmuri să spună povestea de pînă acum a trupei.
De fapt, „Paramore” nu zice lucrurilor pe nume, însă leagă atît de bine stilurile abordate în celelalte trei albume încît cele 17 piese trebuie numaidecît să fie un soi de autobiografie. Aș spune că lipsește de data asta acel rock emo, acea disperare întunecată pe care Hayley Williams știe să o cînte la fel de bine ca pe o baladă dulceagă în umbra unei viori. Poate doar „Anklebitters” îi întoarce pe cei trei, nervoși, revoltați pe un ton adolescentin, într-un garaj murdar în care încă se mai pot întreba „What do you care what people think?” (n.r.: „Ce-ți pasă ce cred oamenii?”).
„Paramore” e mai apropiat de dance decît orice alt material al lor, în ansamblu. Piesa „Grow Up” e un semn de carte pe parcursul albumului. E momentul în care Hayley ucide, printre riff-urile de chitară, lucrurile care nu ne lasă să creștem și pornește sacrificiile pentru o maturizare pe care o ghicim ușor în nucleul trupei („Some of us have to grow up sometimes/ If I have to, I’m gonna leave you behind” – „Cîțiva dintre noi trebuie să se maturizeze uneori/ Dacă va trebui, te voi lăsa în urmă”). Cei trei punkeri îndrăznesc să se schimbe pe ritmul staccato din „Ain’t It Fun”, un amestec de versuri care ironizează și se îndoiesc de ideea de „real world” (n.r.: „lumea adevărată”) și de ecourile gospel ale unui cor care îndulcește, difuz și profetic, partea a doua a piesei. Și cînd crezi că din definiția aceasta funk a trupei n-o să se aleagă decît dezlănțuiri instrumentale la care vocea solistei abia dacă face față, rămîi doar cu ea și cu sunetul lemnos, jucăuș, aproape văratic, al unei chitări ukulele. Toate stările și mofturile albumului gravitează în jurul celor două melodii „Interlude”, cele mai puternice accente country de pe „Paramore”.
De la începutul și sfîrșitul dornice de răzvrătire și pînă la baladele ca un miez de bomboană fluid, în care Hayley își liniștește vocea ca pe un copil, „Paramore”e construit din 17 frisoane. Ai timp să crești, să adormi, să te trezești și să reiei totul de la capăt pe orice instrument.
Adaugă un comentariu