48 de minute în fugă
Ascultă de (la) noi 22 aprilie 2013 Niciun comentariu la 48 de minute în fugă 2„Escapism” (n.r.: fugă de realitate) începe cu o ploaie de tobe ce pulsează la fel de domol ca stropii grei ai șuvoiului de vară. La fel de moale sună vocea Mariei Apetri, solista fiind cunoscută după pseudonimul Fallulah. Cel de-al doilea CD al său nu amintește cu nimic de cel anterior. Doar vocea sună la fel de plină de sine, iar cîntăreața nu renunță la imperative. Dacă înainte ordona să ni se dea mai multă dragoste, aceasta devine mult mai egoistă și cere repetînd aproape frenetic „Don’t let me goăLet them go” (n.r.: nu mă lăsa să plec, lasă-i să plece).
Piesele trec din una în alta, într-un ritm grăbit pe alocuri care însă face pauze mai lente și melancolice, în care Fallulah ajunge aproape să șoptească cîntînd „come into my heart” (nr.: „pătrunde în inima mea”). Vocea-i dulceagă joacă în frămîntări de ritmuri fără nici o zămislire cu „La-la-la-la…” cîntate în melodia „Superfishyality”, schimonosind cuvîntul pentru ca noi să simțim mesajul superficialității generate de nepăsare și ucidere de reguli.
Fallulah jonglează cu sunetele și își face de cap, ca un copil obraznic.
Tendința artistei să evadeze se resimte pe parcursul întregului album. Pe alocuri Fallulah se ia la întrecere cu strunele chitarei, mîngîie vocea în lirisme melancolice sau sare energic odată cu clapele pianului. Iar melodia ce poartă numele albumului evadează și ea, chiar de la început, unde corzile ce vibrează amintesc de fapt de balalaika rusească. Mai apoi li se alătură tobele moi, trompetele, saxofonul, și vocea artistei care se întinde într-un „aaa” lungit. Aglomerația de sunete amintește o fugă, de realitate de altfel, ce se oprește odată ce se prăbușește și vocea Mariei.
Însă nu doar porțiunile de muzică și ritmuri o duc pe artistă departe de sine și de realitate, vocea acesteia este instrumentul principal ce nu se sfiește să sune angelic și totodată îndrăzneț. În una din cele două piese care sînt incluse în album drept „bonus”, Fallulah jonglează cu sunetele și își face de cap, ca un copil obraznic pe care părintele l-a lăsat trei minute și două secunde fără supraveghere, iar acesta reușește să stîrnească un adevărat „Hurricane” (n.r. uragan) de emoții.
Iar cel mai departe, dezertoarea Fallulah ajunge în cea de-a două piesă „bonus”. Unduielile de vioară îmbinate cu siguranța clapelor de pian și ironia unui șuierat din cîntecele vechi din Western sînt încoronate de calmul cîntăreței care înjură și care prevestește că „He will break up with you when summer comes” (n.r.: „El te va părăsi cînd vara va veni”).
Daniela VORTOLOMEI
Adaugă un comentariu