Ghicitul în iubire
Ascultă de (la) noi 25 februarie 2013 Niciun comentariu la Ghicitul în iubire 3Pentru că cifra șapte este simbolul dorinței de perfecțiune și îi definește pe cei care își doresc mai mult decît pot avea, cel de-al șaptelea album al trupei Deftones se pliază pe orice fel de stare a celui care ascultă. „Koi No Yokan” sau echivalentul în limba japoneză a conceptului „Premonition of love” este albumul care unește 11 melodii sub o singură idee. Aceea referitoare la sentimentul pe care îl ai atunci cînd întîlnești pentru prima dată pe cineva și nu știi care dintre voi se va îndrăgosti primul sau dacă se va întîmpla.
De aceea, tonul brutal se îmbină cu atmosfera pașnică din piese, creînd astfel loc interpretărilor și alegerilor. Nucleul melodiei „Gauze”, „Stop wasting all your time/ ’Cause surprise it’s you/ Who’ll face what you decide” (n.r. „Încetează să mai pierzi timpul/ Pentru că, surpriză! tu ești/ Cel care va înfrunta ceea ce decizi”), este un freamăt de instrumente care se lasă acoperit de vocea solistului. Tot cu un ton moralizator, însă cu chitările puțin mai potolite și cu o voce mai joasă curg minutele în melodia „Tempest” (n.r. „Uragan”). Versurile „Take out the stories/ They’ve put into you mind and brace” (n.r. „Alungă poveștile/ Pe care ți le-au inserat în minte și în brațe”) sînt rostite pe acorduri de baladă care te conving prin calmul lor. Fiind și cel de-al doilea single de pe album, „Tempest” este melodia care a detronat hit-ul „Change (In the House of Flies)”, pe care fanii l-au cîntat ani la rînd.
Melodia care iese din tiparul cu care ne-a obișnuit trupa Deftones este „Rosemary”, o rupere de tonul răzvrătit și agresiv și un îndemn către o observație pasivă a fenomenelor din jur. „There’s no sound/ But the engine’s drone/ Our minds set free/ To roam” (n.r. „Aici nu e nici un sunet/ Decît bîzîitul motorului/ Mințile noastre sînt libere/ Să umble”). Instrumentele își dezvăluie revolta abia spre sfîrșit cînd corzile lor par să vibreze la maximum. Energia pieselor se stinge odată cu apropierea de finalul albumului, „Goon Squad” fiind un joc de acorduri molcome.
Comparativ cu albumul precedent, „Diamond Eyes”, în „Koi No Yokan” băieții de la Deftones dau impresia că dintr-o joacă în care sînt implicate instrumente și versuri cu mesaj moralizator poate ieși o descriere a iubirii. A uneia tipice care își consumă energia gradual, asemenea intensității melodiilor care scade pînă la final.
Adaugă un comentariu