Hipnoză prin solo-uri de chitară
Ascultă de (la) noi 2 iunie 2014 Niciun comentariu la Hipnoză prin solo-uri de chitară 29Album: „Turn Blue”
Artist: The Black Keys
An: 2014
Gen: Garage rock
Dan Auerbach și Patrick Carney se cunosc de cînd aveau vreo opt-nouă ani. Locuiau în același cartier din Ohio, mergeau la aceeași școală și aveau în comun doar urechea muzicală. Ce ar mai fi putut împărți un căpitan al echipei de fotbal a liceului cu antisocialul clasei? Un garaj. Acum 13 ani, Dan și-a luat chitara, iar Patrick tobele, s-au lăsat de școală și au început să compună muzică, semnîndu-și albumele The Black Keys. Anul acesta l-au lansat pe-al nouălea. „Turn Blue” e mai melancolic, mai psihedelic și mai capricios decît albumul anterior, „El Camino”, pentru care au cîștigat trei premii Grammy.
Falsetto-urile combinate cu vocea apăsată a lui Dan se completează perfect cu trilurile pianului, nonșalanța chitarei și personalitatea schimbătoare a tobei. De fapt, tot albumul pare schimbător, începînd cu cele două melodii alese pentru deschiderea și finalul compilației. Cînd asculți „Weight of Love”, prima piesă și cea mai lungă, te întrebi dacă nu ai dat din greșeală peste „Breathe” a celor de la Pink Floyd. Cîteva solo-uri ale chitarelor, infuzia psihedelică și tonul resemnat al solistului prevestesc tumultul unei despărțiri. Doar influența versurilor e aceeași și în „Gotta Get Away”, ultima piesă de pe album, pe care băieții au scris-o în zece minute, pentru că ritmul e la un ring de dans distanță. Părul se zburlește de la mișcările capului, umerii se înalță, mîinile se obrăznicesc și picioarele o iau razna. Iar cînd auzi solo-ul la chitară al lui Dan, cică al 45-lea din album, te pierzi de tot cu firea. Și „Fever”, primul single, e la fel de ritmat, doar că te năucește. Instrumentele te ridică de pe scaun, iar solistul te hipnotizează cu o suită de cuvinte apăsate și falsetto-uri.
Nu știu cum se face că poveștile de dragoste despre care cîntă Dan se termină rău toate. Melodia cu același nume ca al albumului, „Turn Blue”, nu face excepție, însă ai spune că mai degrabă cîntărețul flirtează cînd închide ochii și rostește versurile. Nu îndoaie șuvițe buclate de păr între degete, ci răstălmăcește corzile chitarei electrice. Unii critici au zis despre album că are un ecou deprimant, alții că ar fi fantomatic. Însă după mai bine de zece ani de cînd iau scenele lumii la rînd, băieții de la The Black Keys și-au dat seama că în studio „putem face ce vrem și totul va fi bine”.
Adaugă un comentariu