Imnul rockului adolescentin
Ascultă de (la) noi 31 martie 2014 Niciun comentariu la Imnul rockului adolescentin 39
Album: „Avril Lavigne”
Artist: Avril Lavigne
An: 2013
Gen: pop-rock
De obicei, un album în care titlul preia numele interpretului presupune un amalgam de sunete și voce prezentat la cel mai înalt nivel, un pas înainte față de tot ce a fost pînă acum în cariera acestuia. În cazul de față, albumul a reluat vechiul stil destinat adolescenților contopindu-l cu elemente noi, preluate din stilul altor cîntăreți. Avril își propune să ofere un album rock, însă acesta este departe de a fi tratat ca atare, muzica pop și dubstep fiind predominată.
Compozițiile „Rock ’n’ Roll” și „Here’s To Never Growing Up”, care deschid albumul seamănă uimitor de mult cu cîntecele lui Taylor Swift, care au note dramatice și un fundal romantic.
Chiar dacă piesa „Rock ’n’ Roll” nu pretinde a fi un imn al rock ’n’ roll-ului, este ciudat să fie interpretată într-un stil pop. Vedeta revine la blugii rupți „I like it better with my jeans all ripped up” și nu este interesată de reputația sa: „Don’t care about a reputation”, la fel cum era în adolescență. Indiferentă și rebelă.
Colaborarea cîntăreței pop-rock cu extravagantul Marilyn Manson la compoziția „Bad Girl” seamănă cu un soundtrack din filmele pentru adolescenți, unde o fetiță cuminte încearcă să îți schimbe aripile în cornițe și codiță. Duetul acestora contopește două stiluri diferite, transformînd-o în cea mai așteptată piesă de pe album. Melodia „Hello Kitty”, care i s-ar potrivi mai bine cîntăreței pop Britney Spears, nu poate fi încadrată într-un album cu muzica rock. Întreaga piesă este caracterizată prin linii de bass foarte intense, cu schimbări rapide de timpi utilizeazați în mod frecvent de cîntăreața pop.
După două piese care dau impresia de imnuri ale tinereții veșnice și rebeliunii adolescentine – „Here’s To Never Growing Up” și „Rock ’n’ Roll” –, Avril Lavigne lansează prima baladă de pe noul album. „Let Me Go” este compusă de Avril în colaborare cu soțul său, Chad Kroeger și cu David Hall Hodges, fost membru al trupei Evanescence. Duetul a încercat să salveze situația întregului album, fiind una dintre puținele melodii care transmit un mesaj mai profund decît stilul adolescentin prezent în majoritatea pieselor.
Deși ultimul său album nu impresionează, acesta conține o simbioză de piese pe gustul tuturor. De la baladele lui Taylor Swift și pînă la notele de rock a lui Marilyn Manson, trecerea se face prin dubstepul lui Britney și prin tonalitățile solistului Nickelback.
Adaugă un comentariu