Melodii din cărți de joc
Ascultă de (la) noi 15 noiembrie 2010 Niciun comentariu la Melodii din cărți de joc 2E ceea ce ai nevoie într-o noapte de august, cînd stai întins pe iarbă și ascunzi imaginea puricită a cerului în spatele fumului de la un Camel pe sfîrșite. Led Zeppelin nu are nevoie de introduceri siropoase, de nostalgii presărate cu petale de crizanteme ori de mîini pioase care șterg praful de pe viniluri vechi.
E trupa mai multor generații la rînd, iar Robert Plant, care a început să interpreteze singur încă din 1982, oricîte experimente ar încerca de-a lungul timpului, are cusută pe suflet amprenta anilor ’70, cu toate culorile acelea stridente, parfumul ierbii de la Woodstock și cu semnul păcii. După experiența din 2008 a albumului „Raising sand” alături de cîntăreața de country Allison Krauss, Plant a redescoperit o latură de o sensibilitate rar întîlnită la carismaticul vocalist care era rege singur pe propriul teritoriu în momentul în care era pe scenă.
Piese ca „The only sound that matters”, „Central Two O Nine” sau „I’m falling in love again” aduc aminte de accentele de „bluegrass” din discursul lui Allison Krauss. Piesele scot la iveală un Robert Plant care simte ca o tăietură în palmă fiecare fior al unor sentimente de care nici el nu știa pînă nu a început să sîngereze. Un blues curat, decorat cu vocea inconfundabilă a solistului Led Zeppelin.
Urme vagi de rădăcini din vremea bună ar putea fi speculate în piese ca „Angel Dance” – care trădează puternice influențe celtice – „Harms swift away” sau „House of cards”, un manifest ritmat al descotorosirii de gînduri apendice ale trecutului.
Alături de „Monkey”, aproape șoptită de la un capăt la altul, Band of Joy țese o pînză vetustă a unor sunete care, deși de-abia trase din fus, par să vină de demult, dintr-un gramofon uitat cîntînd.
Alexandra PANAETE
Adaugă un comentariu