Scrisorile fără ceas
Ascultă de (la) noi 11 aprilie 2012 , de Anca TOMA Niciun comentariu la Scrisorile fără ceas 4O scuturare de prejudecăți despre dragoste și de idei preconcepute despre timp ar trebui să înlocuiască toate obiceiurile de dinaintea apăsării butonului play atunci cînd vine vorba de „Barton Hollow”, albumul de debut al celor doi romantici de la The Civil Wars. Pentru că, înainte de toate, Joy Willliams și John Paul White cîntă într-o deplină liniște, acompaniați discret de cîte o chitară, de clapele tînguitoare ale unui pian ori de acorduri înmuiate în viață ale viorii sau mandolinei.
Vibrațiile ritmurilor folk rock și alternative country își anunță dominația încă de la prima piesă.
Acustic și cu un ton cînd îndurerat, cînd optimist, albumul trece prin mai toate stările posibile ale unui îndrăgostit. De la mîngîieri fragile, de pian și pînă la doruri bătrîne, de chitară, cei doi reușesc să traducă, atît în versuri, cît și prin modulația vocilor, texte scrise direct pe suflet. Vibrațiile ritmurilor folk rock și alternative country își anunță dominația încă de la prima piesă, „20”, care spune o poveste veche de tot atîția ani despre iubiri uitate printre rîndurile unei scrisori. „C’est la Mort” inversează, puțin melodramatic, paradigma franțuzescului „c’est la vie” în ritmul gingaș al unui cîntec de leagăn. Iar în „To whom it may concern” vocile lui White și Williams se despart și se regăsesc din nou printre corzile chitării acustice pentru a scrie un bilet nostalgic către o iubire încă negăsită, încheiată visător cu „Dear whoever you might be/ I’m still waiting patiently” (n.r.: „Dragă oricine ai fi/ Eu încă te aștept cu răbdare”).
După ce piesa care intitulează albumul reafirmă categoric stilul country cu o percuție dură și versuri ce transpun ascultătorul în atmosfera resemnată, dar vivace a unei inimi de fugar („Devil gonna follow me e’er I go” – „Diavolul mă va urmări oriunde aș merge”), vocile se sting în „The Violet Hour”, un instrumental ușor valsat de chitară și pian. Rădăcinile sufletești ale artiștilor se ghicesc în cadența tărăgănată a piesei „Forget Me Not”, ale cărei corzi ciupite tanduriu fac fundalul prăfuit al unui bar din Alabama. Probabil că singura „dezamăgire” a albumulu e că, după ultima piesă, te face să mai vrei încă pe-atît. Sînt melodii de ascultat atunci cînd cauți prin fotografii vechi, care reușesc să înlesnească și o lacrimă, dar pot să o și șteargă cu un surîs.
Anca TOMA
Autor:
Redactor-șef adjunct la Opinia studențească, student în anul al III-lea la Departamentul de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la UAIC.
Adaugă un comentariu