Sentimentalismul din sacoșa cu oase
Ascultă de (la) noi 30 mai 2012 , de Opinia Studențească Niciun comentariu la Sentimentalismul din sacoșa cu oase 8Oricine aude numele formației Europe începe să fredoneze „The Final Countdown”, care de altfel este și cea mai cunoscută piesă a trupei. Puțini știu însă că membrii formației și-au lansat, pe 8 mai, cel de-al nouălea album de studio. Piesa care îi dă numele, „Bag of Bones”, este mult mai melodioasă decît o anunță titlul, în special în prima parte, în care solo-urile puternice de altădată sînt temperate în riff-uri cu valențe folk.
Chitarele dau o nuanță mai dură albumului, ceea ce ne putem explica cu ușurință, deoarece producătorul, Kevin Shirley, a colaborat cu greii rock-ului internațional, precum Iron Maiden. Piesele nu fac, totuși, notă discordantă cu cele de pe albumele precedente, chiar dacă stilul compilației este vizibil mai ușor. Un mare merit al rezonanței armonioase sînt versurile bogate în referiri sentimentale: „I have lost you so many times now, / Just wanna feel that love again. / It must be some kind of miracle” (n.r.: „Te-am pierdut de atîtea ori / Vreau să simt din nou dragostea de atunci / Trebuie să fie un miracol”).
O parte din muzicalitatea pe care o capătă tonul pieselor este datorată pianului care însoțește cîteva dintre intro-urile melodiilor, precum în „My Woman, My Friend” sau „Mercy You, Mercy Me”. Fără a se dezice de stilul care i-a consacrat în 1986 prin celebra „The Final Countdown”, suedezii readuc în prim-plan inițiativa pe care au început-o odată cu albumul precedent, „Last Look At Eden”, de a transforma piesele cu o tonalitate rece și dură în balade rock clasice cu influențe soul, în special prin trio-ul de piese: „Doghouse”, „Drink And A Smile” și „Demon Head”, melodii care deplîng stilul de viață al anilor de demult, ajuns acum desuet.
Dacă albumul care i-a consacrat, în urmă cu mai bine de 26 de ani, aborda stilul hard rock metal, cel din 2012 este mai degrabă hard rock blues, atît din influențele solistului cît și după cele ale instrumentelor, între care pianul începe să cîștige tot mai mult în detrimentul chitarelor. Cu pasiunea și energia din prima melodie de pe album, „Not Supposed To Sing The Blues”, formația nu face altceva decît să anunțe un stil care amintește de vechile hit-uri rock’n’roll, dar și de baladele cu care era încărcată ultima compilație.
Livia RUSU
Autor:
Revistă săptămînală de actualitate, reportaj și atitudine studențească, editată de studenți ai Departamentului de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”.
Adaugă un comentariu