Brandy, iubire și crimă
Fă un stop cadru 26 noiembrie 2012 Niciun comentariu la Brandy, iubire și crimă 2Toamna tîrzie de afară se potrivește cu filmul pe care ni-l recomandă regizorul australian James McTeigue, același regizor care s-a ocupat și de pelicula „V for Vendetta” (2006), și anume The Raven (Corbul). Ceața și frigul care învăluie cadrele prevestesc parcă răul ce se abate asupra orașului Baltimore al secolului al XIX-lea. În rolul poetului și prozatorului Edgar Allan Poe evoluează John Cusack, dînd dovadă de același spirit curios și predispus sacrificiului ca în „Camera 1408” (2007).
Filmul devine interesant o dată cu punerea în aplicare de către un autor misterios, și totodată ingenios, a poveștirilor macabre marca Edgar Allan Poe. Chemat să investigheze morbidele întîmplări ce amintesc de scene din Saw este detectivul Fields (Luke Evans), un mare fan, de altfel, al operei scriitorului. Forțat de împrejurări, detectivul îi cere ajutorul lui Poe pentru a descifra mesajele criminalului, urmărind împreună firele fiecărei povești scrisă de acesta. Caracterul lugubru al unora dintre scene este ascuns de carisma și de umorul sec al lui Poe, care, plin de curaj și de alcool, este intrigat de misteriosul personaj care îi pune în aplicare opera cu atîta dexteritate, străduindu-se să îl demaște, însă de fiecare dată eșuează.
Pelicula alunecă puțin pe culmile clișeului o dată cu momentul în care iubirea îl izbește în față pe Poe. Îmbătat de dragoste, dar mai ales de coniac, acesta realizează că, după moartea destul de recentă a fostei sale soții, cel mai potrivit lucru este să se recăsătorească cu noua sa iubită Emily (Alice Eve), nerespectînd cuvîntul tatălui fetei care nu îl avea la inimă pe scriitor.
Deși Poe anticipează întîmplarea care avea să urmeze, punctul culminant e atins în momentul în care Emily este răpită în timpul balului anual organizat chiar de tatăl ei de către copia transpusă în realitate a criminalilor din cărțile acestuia, în pofida gărzilor care mișunau de zor printre invitații deghizați. În decursul poveștii, Poe e împins să-și vadă propriile roade ale imaginației devenind realitate, ajungînd să descopere că singura modalitate de a-l prinde pe impostor este să-i scrie el cîteva scenarii noi pentru că acestea, o dată publicate în ziarul local, aveau să fie puse în aplicare de ucigaș, cu riscul de a pune în pericol viața iubitei.
Filmul intrigă, împingînd spectatorul într-o atmosferă în care se regăsește spiritul acelor vremuri cînd criminalii erau inspirați de personalități literare de mare clasă, avînd conștiință și respect față de promisiunile pe care le fac.
Iuliana LEONTI
Adaugă un comentariu