În Rio, albastrul prinde aripi
Fă un stop cadru 26 mai 2011 Niciun comentariu la În Rio, albastrul prinde aripi 2Fiecare secundă din orele animațiilor Disney din anii ’50 lua viață în 25 de desene făcute cu mîna. Pentru cîteva secvențe de film se desenau caiete de hîrtie, iar peliculele create se numără pînă și astăzi printre premianții fiecărui top al producțiilor care prind viață în spatele unui monitor.
Printre toate acestea și-a făcut loc și lung-metrajul de la Twenty Century Fox Animations, Rio. Nu, filmul nu e împînzit pe sute de caiete, ci a fost creat în întregime pe calculator, însă acțiunea, dinamismul și pofta de viață a personajelor te poartă înapoi în timp, de la aventurile de pe covorul zburător al lui Aladin pînă la misterul din Frumoasa și Bestia.
Și văzut în 3D, părea că Blu îi așteaptă pe toți cu brațele, mai degrabă aripile, dechise. Chiar dacă nu știe să zboare. Ca ultim reprezentant al speciei sale, papagalul a fost braconat din pădurile ecuatoriale tocmai cînd voia, ca pui, să își încerce pentru prima oară aripile. Printr-o întîmplare a ajuns însă pe pragul unei fetițe din Minnesota. Alături de Linda stă 15 ani, și învață că pentru a trăi în confortul unei cuști nu are nevoie să își desfacă aripile.
Se cațără cu ciocul, alunecă pe balustrade, se deplasează în mașini teleghidate și poate să imite aproape toate sunetele pe care le aude în jur. De aceea a ajuns să îi și ignore pe porumbeii care rîd de el, dincolo de geamul librăriei Lindei. Confortul îi e stricat însă, cînd un ornitolog din Brazilia îl duce, împreună cu Linda, la Rio de Janeiro, unde s-a descoperit ultima femelă din specia sa.
Dacă intriga, deși previzibilă, e construită în așa fel încît să verși mai mult suc pe tine decît să apuci să bei, de atîta rîs, la micile detalii filmul suferă. De la numele personajelor (un papagal albastru cu numele Blu și o femelă pe care o cheamă Jewel – neoriginal e puțin spus) la desfășurarea acțiunii. Blu e răpit, inițial se urăște cu Jewel, se întîlnesc cu alte păsări care îi ajută să se întoarcă acasă, aventurile îi fac să devină apropiați și finalul îl ghicești după primele 20 de minute.
Dar, ca orice călătorie, nici în cinematografie nu contează ce găsești comoara de la capătul drumului, important e de cîte maimuțe ciudate, porumbei, buldogi și carnavaluri ai nevoie ca să ajungi acolo.
Adaugă un comentariu