Maestrul care a îmblînzit singurătatea
Fă un stop cadru 20 martie 2016 Niciun comentariu la Maestrul care a îmblînzit singurătatea 11Cu cel de-al treilea film „Ip man” și, cel mai probabil ultimul, Wilson Yip a reușit să definească imaginea personajului eponim. Producția cinematografică nu se raporează la el ca la maestrul lui Bruce Lee, ci ca la un pilon al virtuților artelor marțiale. Dezlipit de legenda care i-a fost discipol, Ip man apare ca un sprijin al societății în care trăiește, un model pentru învățăcei și un dușman de temut pentru cei care îl provoacă.
Filmul nu are un plot foarte diferit de filmele anterioare, succesiunea evenimentelor se respectă, însă ceea ce aduce un plus revigorant pentru retină este lupta dintre Donnie Yen și Mike Tyson. Legenda americană, robustă, cu pumni furioși se lovește pentru trei minute de legenda chinezească cu mișcări calculate, iuți și exacte. Ar fi greu de făcut un pariu pentru că ambele personaje creează o reacție numai la auzul numelui.
Spuma filmului este ilustrată de mișcările în stilul Wing Chun și tot ce reprezintă acesta ca idei, stil de viață și de luptă. Tradus, acesta înseamnă „Primăvara eternă”, iar principiul de bază este „efortul concentrat, combinat cu viteza maximă, poate înfringe un adversar, indiferent dacă forța sau puterea acestuia este superioară”.
Tocmai de aceea, „Ip man 3” nu este un film cu „bătăi”, ci este o biografie și o reprezentare a stilului de luptă Wing Chun. Unele mișcări se derulează în slow motion pentru ca privitorul să poată surprinde momentele cheie, să observe finețea artelor marțiale, dar și măiestria cu care personajele le stăpînesc. Atunci cînd urmărești scenele de luptă începi să realizezi de ce, într-unul din filmele sale, Bruce Lee, discipolul maestrului Yip, a fost cel care a reușit să îl bată pe Chuck Norris.
Producției nu îi lipsește nici partea de dramă. Personajul este pus să aleagă între a fi alături de familia sa sau de a-și menține imaginea de mare maestru Wing Chun și de a apăra societatea. Un astfel de moment este atunci cînd Ip man este provocat de Cheung Tin-chi la luptă pentru a arăta cine este adevăratul continuator al acestui stil de arte marțiale. Momentul redat atît în cadre largi, cît și cadre strînse arată ca și cum omul se confundă cu umbra sa, iar cîștigul depinde numai de cît de repede apune soarele pentru ca unul dintre ei să dispară din peisaj.
Filmul este un exemplu de echilibru între viața personală și cea socială, iar dragostea este un element de bază al multor scene din film. Condensate, toate acestea ne duc cu gîndul că, în cele din urmă, numai faptele rămîn din noi.
Adaugă un comentariu