Polițiști „In da club”
Fă un stop cadru 12 noiembrie 2012 Niciun comentariu la Polițiști „In da club” 1Freelancers e exact genul de film la care știi ce urmează să vezi atunci cînd la producători îl regăsești pe Curtis „50 Cent” Jackson, actor principal al producției de altfel. Însă, cînd pe aceeași listă mai apare Robert de Niro, așteptările fanilor se multiplică de cîteva ori.
Producția începe cu trei prieteni tineri, abia ieșiți de pe străzile ghetoului, înrolați în poliția din New York. Aici, fiecare dintre ei rămîne confuz, deoarece aceeași corupție pe care o știau din suburbii au regăsit-o în inima poliției, pornind încă de la ofițerii îndrumători, iar prima zi de muncă pentru aceștia e un adevărat test de moralitate. Primul dintre ei, singurul alb al grupului, face echipă cu un polițist violent ce urăște persoanele de culoare și nu ar mișca nici un mușchi să le ajute, ba chiar le mai și bruschează aparent fară motiv. Ofițerul celui de-al doilea, un afro-american, mizează pe imaginea „fraților” în societate, și nu ezită să elibereze pe unul dintre ei, în speranța că astfel îi va salva viața. Malo (50 Cent), cel de-al treilea, este pus în subordinea unui polițist care de asemenea eliberează un delicvent, însă doar pentru a primi în continuare de la acesta droguri.
Povestea filmului nu este una originală, iar sfîrșitul său poate fi prevăzut încă de după prima jumătate a producției, adăugînd astfel la balastul cinematografic al peliculelor cu viața negrilor de cartier. Cu ce vine acesta în plus față de restul e uniforma de om al legii, care este prezentată doar ca funcție onorifică, „polițiștii buni” fiind mereu ocupați doar de „chestiile mărunte”, și apar doar la sfîrșit. Pe un alt plan, producția exploatează și ideea cum că pentru fiecare șef mare există unul și mai mare, însă talentul actoricesc al lui 50 Cent care are aceeași expresie facială pentru toate emoțiile posibile, enervează pînă în punctul în care nu mai înțelegi dacă faptul că și-a ucis unul dintre prietenii din copilărie îl întristează sau îl încîntă.
De asemenea, sînt servite obsesiv tematici ca prostituția, traficanții de droguri, corupția și mafia, făcînd ca dispariția unora dintre personaje să fie confuză, la fel ca finalul. Singurul element pentru care probabil merită să te uiți pînă la sfîrșit este jocul lui Robert de Niro, deoarece dacă ar fi să categorisim acest film drept unul de acțiune, n-ar fi corect, pentru că pe parcusul său abia dacă s-a descărcat un singur încărcător de gloanțe. Doar la muzică este argumentată alegerea lui 50 Cent printre producători, aceasta potrivindu-se aproape perfect și mascînd pe ici pe colo din transparența scenelor. Trăgînd linie, Freelancers e tipul de film pe care l-ai urmări, după ce ai ascultat prea mult hip-hop la colegi, pentru ca ziua următoare să îi convingi și pe ei să se uite la film și să oprească muzica.
Adaugă un comentariu