Pulbere de inteligență umană
Fă un stop cadru 24 noiembrie 2014 Niciun comentariu la Pulbere de inteligență umană 12Oamenii de ştiinţă spun că ne folosim doar 10% din capacitatea creierului. Cum ar trebui să depăşim această treaptă şi ce s-ar întîmpla dacă am reuşi rămîne un mister, însă regizorul francez Luc Besson s-a agățat de această idee şi încearcă să o aducă la viaţă în filmul „Lucy”.
Tendinţa către personajele atotputernice se simte în regiile lui Besson, începînd cu Leeloo, femeia perfectă din „The Fifth Element” ori „La Femme” pînă la cea care este capabilă de orice prin trecerea de la condiţia banală de studentă care îşi pierde vremea prin cluburi, la o adevărată enciclopedie umană.
Acţiunea alertă a filmului este intercalată cu secvenţe de imagini din sălbăticie, creînd astfel o punte între o lume aşa-zis civilizată şi una guvernată de legile naturii, care stau însă sub semnul aceluiaşi instinct, cel al distrugerii. Scarlett Johansson, în rolul lui Lucy, se diferenţiază astfel printr-o greşeală: un drog netestat care îi ajunge în sînge.
Actorul Morgan Freeman în chipul profesorului Norman, este omul de ştiinţă care şi-a dedicat viaţa studiului acestui aspect neclar al fiinţei umane: creierul. Secvenţele surprinse în care profesorul Norman susţine o conferinţă studenţilor săi, vine ca o completare, o explicaţie la acţiunile personajului Lucy. Deşi cercetările acestuia nu sînt finalizate, el devine singura persoană în care super-femeia în devenire poate avea încredere. Drept urmare îi şi ascultă sfatul dînd mai departe celula cunoaşterii.
Finalul aduce în prim-plan un element de la început şi anume primul umanoid, pe nume Lucy, căruia îi sînt transmise cunoştinţele dobîndite de personajul principal al thriller-ului.
Tehnica abordată în realizarea filmului nu este una nouă, ci de domeniul obişnuitului, însă modul de asamblare la nivel cultural, artistic, ideatic duce la realizarea unui adevărat spectacol vizual.
Concluzia se rezumă la timp ca o singură unitate de măsură şi la condiţia omului, incapabil să şi-o atingă. Cu toate acestea, thriller-ul lasă de dorit din cauza exagerării folosite în dorinţa de a capta atenţia şi de a menţine suspansul. Cronicile americane surprind o asemănare a filmului „Lucy” cu „Tree of Life” şi „Taken”. Deşi tratează o temă care stîrneşte interesul, Luc Besson pare că a pierdut din esenţa ideii abordate, ajungînd la un science-fiction care nu se ridică la nivelul celor pe care le-a relizat în trecut.
Adaugă un comentariu