Răvaș de adio
Fă un stop cadru 1 noiembrie 2009 Niciun comentariu la Răvaș de adio 11„The last word” e povestea unui poet de 30 de ani, închistat în lumea cuvintelor și a morții în imediata apropiere. Evan (Wess Bentley) nu socializează decît prin intermediul site-ului personal, prin care își promovează talentul scriitoricesc. Persoanele cu care intră în contact sînt viitori sinucigași care îl roagă să compună scrisori de adio.
Pentru a crea astfel de răvașe, el își întocmește dosare în care sintetizează viețile clienților și motivele pentru care aceștia nu mai vor să trăiască. Doar că nu se chinuie să înteleagă motive niciunuia și rămîne indiferent în fața morții.
De cele mai multe ori, contractul nescris cu acești oameni se încheie prin asistarea la înmormîntările lor. La un astfel de eveniment o cunoaște pe Charlotte (Winona Ryder), sora unui (fost) client. Îi stîrnește acesteia interesul, urmat de o poveste de dragoste mai mult decît chinuită între doi oameni neobișnuiți cu sentimentele.
Cu toate că scenariul este unul menit să sublinieze intervenția unei schimbări neașteptate pentru niște oameni fără un scop în viață, acesta pierde deseori din caracterul grav, iar personajele poveștii sînt doar schițe nedefinit. Evan este un personaj prea criptic, care nu trezeste interesul de a fi cunoscut, iar Charlotte are un aer de „je m’en fiche”, fără a trăda o scară de valori solidă.
Din rîndul personajelor este salvat în schimb Abel, care este interpretat veridic de un actor de comedii la origine, într-o nota de umor negru care inevitabil îți desenează un zîmbet pe buze.
Wess joacă confuz pe toata durata filmului, mizînd doar pe un zîmbet la final pentru a sublinia înmugurirea sufletului. Iar personajul feminin nu este foarte bine pus în valoare de o Winona obosită, care simte ca în reluare. Astfel, intențiile romantice sînt compromise și batistele rămîn uscate la final de film. Final care este un pic forțat, dar, din fericire, măcar imprevizibil.
Gianina PETRUCĂ
Adaugă un comentariu