Terapie cu tigri
Fă un stop cadru 11 aprilie 2012 Niciun comentariu la Terapie cu tigri 1Benjamin e un reporter care a trecut prin viață ca un uragan. De la plimbări cu avioane prin mijlocul tornadelor pînă la reportaje de pe buza unui vulcan pe punctul să erupă, a strîns suficiente povești încît să scrie 100 de cărți. Dar viața s-a răzbunat. La șase luni după ce i-a murit soția, fiul său a fost exmatriculat de la școală și la serviciu i s-a spus să încerce să se apuce de scris editoriale pentru versiunea online a ziarului.
Aceea a fost ziua în care și-a dat demisia, hotărît să se dedice celei mai grele meserii din lume: cea de tată. Însă, chiar și după ce s-a decis să o ia de la capăt și „să cumpere un Zoo” într-o zonă rurală, tot se pricepea mai bine să fugărească urși și să îngrijească tigri decît să-și înțeleagă fiul de 14 ani. Dar grădina zoologică i-a dat lui Benjamin ceea ce îi lipsea, un scop mai important decît probleme de zi cu zi, asupra căruia acesta se aruncă fără remușcări: renovarea. Ajunge să își verse toată averea pentru ca cele aproape 100 de animale să aibă cuști, mîncare, sau medicamente, pînă cînd se-nvecinează cu falimentul. Însă, văruind gardurile și căutînd șerpii evadați prin iarbă împreună cu staff-ul de la Zoo, bărbatul reușește să-i facă pe cei doi copii ai săi să zîmbească cum n-au mai făcut-o de cînd a murit mama lor.
De la început, e clar că „We bought a Zoo” a fost gîndit ca un film de familie. Ajungi să empatizezi cu Benjamin, cu soarta animalelor și cu rolul drăguț jucat de Maggie Elizabeth Jones, fiica reporterului. Mai mult, e plăcut să o vezi pe Scarlet Johansson într-o astfel de producție, ea fiind în ultimul timp mai mereu pe posterul mult-așteptatului „The Avengers”. Tot de la început se remarcă și faptul că producția nu se ferește de clișeele pe care le presupune un astfel de film: cecul descoperit ca moștenire în mîneca unei bluze vechi sau revolta adolescentului care se mută de lîngă prietenii și locurile pe care le-a cunoscut de mic. Sau mica poveste adolescentină de dragoste, bazată aici pe motto-ul „20 de secunde de curaj”.
Dar pelicula se deosebește de cele în care predomină astfel de clișee prin sinceritate. Nu se vinde un ambalaj al suferinței, al reîntregirii familiale, al salvării unor animale și nici nu se încearcă în vreun mod ieftin să se stoarcă lacrimi. Filmul promite o aventură. O aventură care e limpede că nu va inova industria, nu va răsturna listele de la Oscar, dar va face una dintre serile mohorîte din timpul săptămînii mult mai plăcută.
Adaugă un comentariu