Tînărul stăpîn al timpului
Fă un stop cadru 6 martie 2012 Niciun comentariu la Tînărul stăpîn al timpului 1Hugo este o poveste a recunoștiinței iar micul orfan eponim care trăiește în cotloanele unei gări din Paris este un erou. Din turnul cu ceas din mijlocul acelei gări îi urmărește pe toți cei care locuiesc în micile clădiri rezidențiale sau își duc traiul vînzători la tonetele de pe peron.
Ca un observator neutru al sorții, îi observă fără să-i judece sau să-i înțeleagă. Cîtă vreme ceasurile din gară se învîrt, pentru ei Hugo nu există.
Dar băiatul nu s-a născut lîngă șinele de cale ferată. Rămas orfan după moartea tatălui său, Hugo este luat în grjia unchiului care lucrează ca îngrijitor al tuturor ceasurilor din gara din Paris. În forfota cu care este nevoit să-și părăsească locuința, băiatul nu poate lua decît hainele de pe el și un robot ciudat, pe care se străduia să-l repare împreună cu tatăl său înainte de moartea acestuia. Iar după ce unchiul său a dispărut, Hugo continuă să îi facă treaba, fără ca nimeni să își dea seama că bărbatul care îngrijea ceasurile a dispărut. Și într-una dintre căutările băiatului pentru piesele necesare ca să repare robotul, acesta o întîlnește pe Isabelle, fiica lui „Papa” George. Împreună cu aceasta, Hugo pornește într-o aventură care îl va împăca cu soarta tatălui său și în care, precum repararea unui ceas defect, va învîrti rotițele destinelor tuturor celor din gară cu 180 de grade. În bine.
Iar Martin Scorsese este cu adevărat perfid. Prin referirile la Georges Melies, unul dintre creatorii peliculelor artistice de astăzi, lumea filmului a interpretat Hugo ca un tribut. Însă nominalizarea la Oscar arată că, dincolo de orice trimitere, Scorsese a știut să apese pe butoanele corespunzătoare. Fără a pica în patetic, dar la limita unei drame siropoase, filmul redă, cu efecte 3D deosebite, viața dintr-o gară liniștită din centrul Parisului și a orfanului care îi va ajuta pe toți să se regăsească. Parcă sună vag familliar, fiind teribil de multe pelicule, ce-i drept, cu alt decor, dar pe aceeași poveste.
Dincolo însă de toate criticile, Hugo merită urmărit, în special la cinematograf. Este o poveste care întinerește cu performanțele de excepție ale fiecărui actor care-și îmbracă haina de personaj în fața camerelor. Iar Parisul interbelic strălucește cum rar a mai făcut-o în fața camerelor, îngenunchind înainte de lăsarea cortinei în fața lui Scorsese.
Adaugă un comentariu