(Dez)Informare la Antena 3
Mai plați ca ecranul 21 noiembrie 2016 Niciun comentariu la (Dez)Informare la Antena 3 46Săptămîna trecută, Asociația Română de Măsurare a Audiențelor (ARMA) a prezentat în cadrul unei conferințe de presă rezultatele auditului sistemului de măsurare al audiențelor TV din România. Concluzia la care s-a ajuns în urma studiului a fost că acest sistem funcționează corect și se încadrează standardelor din media internațională.
Postul de televiziune Antena 3 a preluat această informație pe care a distribuit-o mai departe telespectatorilor eronat, pe burtieră fiind scris: „România, în urmă și la măsurarea audiențelor”.
Această afirmație a pornit de la interpretarea unei declarații a Lilianei Mihăilescu, directorul Kantar Media – compania care se ocupă de măsurarea audiențelor TV din țară – prin care susține că din 100 de români cărora li se propune instalarea unui peoplemeter pentru măsurarea audienței, 17 sînt cei care acceptă. În știre se subliniază faptul că „România este în urmă” fără a mai fi adăugată și concluzia companiei care măsoară audiențele. „Per total, în medie, rata de accept este de 17%.”, a declarat Lucia Antal, președintele Asociației Române pentru Măsurarea Audienței, pentru care compania Katar furnizează datele.
Nu numai că în știrea difuzată în mod repetat pe parcusul zilei de către postul TV nu sînt precizate aspecte importante, dar aceasta are în conținutul ei și informații eronate. Fără a argumenta, cei de la Antena 3, titrînd, susțin că „Sistemul de măsurare a audiențelor din România pentru anumite canale este sub media internațională”, în timp ce ARMA a precizat clar că cifra ratei de accept, și anume 17%, se încadrează în media internațională. „La nivel internațional, această rată de acceptare este între 15 și 20%”, a mai adăugat Lucia Antal, președinele ARMA.
Examinarea sistemului de măsurare al audienței TV a fost făcută cu ajutorul companiei americane Ernst&Young Tampa și este o procedură ce are loc în fiecare an.
Această poziție a postului de știri al companiei Intact Media vine după o perioadă în care Antena 3 este depășită frecvent la audiențe de către postul concurent de pe aceeași nișă, România TV.
Adaugă un comentariu