(Dez)Informare la Antena 3

Mai plați ca ecranul Niciun comentariu la (Dez)Informare la Antena 3 46
(Dez)Informare la Antena 3

Săptămîna trecută, Asociația Română de Măsurare a Audi­en­țe­lor (ARMA) a prezentat în ca­drul unei conferințe de presă re­zul­tatele auditului sistemului de mă­surare al audiențelor TV din Ro­mânia. Concluzia la care s-a a­juns în urma studiului a fost că a­cest sistem funcționează corect și se încadrează standardelor din media internațională.
Postul de televiziune Antena 3 a preluat această informație pe ca­re a distribuit-o mai departe te­les­pectatorilor eronat, pe bur­tie­ră fiind scris: „România, în urmă și la măsurarea audiențelor”.

Această afirmație a pornit de la interpretarea unei declarații a Lilianei Mihăilescu, directorul Kantar Media – compania care se ocupă de măsurarea audiențelor TV din țară – prin care susține că din 100 de români cărora li se pro­pune instalarea unui peoplemeter pentru măsurarea audienței, 17 sînt cei care acceptă. În știre se subliniază faptul că „Ro­mâ­ni­a este în urmă” fără a mai fi a­dă­ugată și concluzia companiei ca­re măsoară audiențele. „Per to­tal, în medie, rata de accept este de 17%.”, a declarat Lucia Antal, președintele Asociației Române pen­tru Măsurarea Audienței, pen­tru care compania Katar fur­ni­zea­ză datele.

Nu numai că în știrea difu­za­tă în mod repetat pe parcusul zi­lei de către postul TV nu sînt pre­cizate aspecte importante, dar aceasta are în conținutul ei și in­for­mații eronate. Fără a argumenta, cei de la Antena 3, titrînd, susțin că „Sistemul de măsu­ra­re a audiențelor din România pen­tru anumite canale este sub me­dia internațională”, în timp ce ARMA a precizat clar că cifra ra­tei de accept, și anume 17%, se în­cadrează în media interna­ți­o­nală. „La nivel internațional, a­ceastă rată de acceptare este în­tre 15 și 20%”, a mai adăugat Lu­cia Antal, președinele ARMA.
Examinarea sistemului de mă­surare al audienței TV a fost fă­cută cu ajutorul companiei a­me­ricane Ernst&Young Tampa și este o procedură ce are loc în fie­care an.

Această poziție a postului de știri al companiei Intact Media vine după o perioadă în care An­tena 3 este depășită frecvent la au­diențe de către postul concu­rent de pe aceeași nișă, Româ­ni­a TV.

Autor:

Sabina-Maria Nica

Colaborator al Opiniei Studențești, studentă în anul I la Catedra de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top