La pas prin gastronomia românească
Mai plați ca ecranul 24 mai 2015 Niciun comentariu la La pas prin gastronomia românească 17Ne-am obișnuit ca străinii să ne exploateze resursele. Petrolul și lemnele din pădurile defrișate masiv au trecut demult granițele, iar despre gazele de șist nici noi nu mai știm. Însă de curînd, s-au învățat să privească România și cu alți ochi, să o descopere fără a isca scandaluri mediatice, fără a produce poluare și a trezi grupurile de activiști. Cei de la Travel Channel au hotărît să o ia la pas prin bucătăria românească de la un capăt la altul și să scoată din sertare toate aromele. Astfel, pe 23 mai a avut loc premiera serialului „Aventuri cu mîncare şi vin, în România”, prezentată de Jenny Powell, om de televiziune din Marea Britanie, şi Olivier Magny, un expert în vinuri din Paris. Partea bună este că gusturile românești vor lua formă pe micile ecrane nu doar la noi în țară, ci și în întreaga Europă în Orientul Mijlociu și Africa.
Noul serial cuprinde șase episoade a cîte 30 de minute fiecare și vor fi prezentate în fiecare sîmbătă de la ora 20.00 pe Travel Channel. Primul episod a fost prezentat pe 19 mai la București și a cuprins Maramureşul, oraşul Baia Mare şi cimitirul de la Săpînţa. Producătorii au scotocit pe rînd prin diferite orașe precum Cluj, Brașov, București și Arad. Emisiunea își propune să descopere extraordinarul din viața zilnică, din ceea ce aparent pare banal, spre deosebire de documetarele „Wild Carpathia”, de acum doi-trei ani. Dacă acelea descopereau plaiurile prin prisma unor personalități precum prinţul Charles al Marii Britanii, Ivan Patzaichin și Alteța Sa Regală, Principesa Margaret, „Aventuri cu mîncare şi vin, în România” descoperă țara prin oamenii simpli, obișnuiți, dar care dețin povești, secrete și tradiții culinare neîntinate de-a lungul generațiilor. Pe micile ecrane vor apărea mici producători, ferme dar și tîrguri specifice fiecărei zone în parte. Pe parcursul filmărilor, Olivier Magny a fost impresionat de calitatea vinurilor românești, pe care a recunoscut că le subaprecia fără a ști despre ce e vorba și fără a le degusta.
Filmările au durat patru săptămîni în toamna anului 2014 și au fost realizate de echipa Scripps Networks Interactive, care deţine Travel Channel. Sperăm ca prin acest serial să apărem altfel în conștiința vecinilor și a lumii întregi, nu doar ca spațiu bun de exploatat și bîrnă din ochi, imagine de multe ori preconcepută.
Adaugă un comentariu