Asia, un nou cîmp de luptă
Primul răcnet 18 octombrie 2015 Niciun comentariu la Asia, un nou cîmp de luptă 18
Încă de la jumătatea anului trecut Apple a observat că în China, oamenii sînt mai predispuși să cumpere un smartphone dacă acesta are un ecran mare. Cu alte cuvinte, mărimea ecranului reprezintă pentru aceștia un factor de decizie atunci cînd merg la magazinele de specialitae.
Ca urmare, China a devenit cea mai importantă piață pentru Apple în ce privește aplicațiile mobile, devenind pentru firma americană țara cu cea mai mare creștere atît a download-urilor de aplicații precum și a venitului produs de acesta.
De cealaltă tabără, Google Play este și el afectat de economia asiatică a aplicațiilor, însă parcurge un alt drum. În ultimele trei luni, download-urile globale de aplicații au fost cu 90% mai mari pentru smarthphone-urile cu Android decît pentru cele cu iOS. Asta se datorează în principal piețelor care abia se deschid, precum India, Indonzia sau Vietnam, unde telefoanele inteligente ieftine adună tot mai multă lume online.
Cel mai mare impact îl are India, care a devenit a treia țară din lume în ce privește consumul de aplicații. Totuși, această creștere n-o să-l ajute pe Google foarte mult la partea de venituri, din cauza situației economice de acolo. Chiar și așa, încă există loc de a îmbunătăți, întrucît rata de penetrare a smartphone-urilor în India este de doar 10-15%.
App Store-ul celor de la iOS, chiar dacă sînt depășiți aproape dublu la numărul de download-uri de aplicații, au obținut un venit cu 80% mai mare decît cei de la Android. În cea mai mare parte asta se datorează Chinei, care a depășit pînă și America la numărul de download-uri în prima jumătate a anului. Aplicațiile care se bucură de cel mai mare succes luptă pe două fronturi: cel al aplicațiilor video de natură socială și jocurile. În prima categorie, un exemplu este iCastShow, o aplicație unde oamenii își suprapun vocea pe clipuri celebre pe care le împart prietenilor, sau MiaoPai, un fel de copie a Vine. În ce privește jocurile, chinezii dau cei mai mulți bani pe „The Legend of Mir 2” și „The king of Fighters’ 98 Ultimate Match”.
Totuși, chiar dacă conduc la numărul de download-uri, la vînzări chinezii sînt depășiți deocamdată de Statele Unite și de Japonia. Totuși o să fie interesant de urmărit dacă topul va rămîne la fel odată ce telefoanele cu ecrane mai mari de la Apple, Iphone 6s și 6s plus vor fi comercializate în Asia.
Adaugă un comentariu