Cel mai silențios avion supersonic caută pasageri
Primul răcnet 26 noiembrie 2018 Niciun comentariu la Cel mai silențios avion supersonic caută pasageri 23Avion supersonic X-59 QueSST este noul prototip de avion care va putea înlocui avioanele comerciale actuale, fiind mai repid decît viteza sunetului. Acesta va fi o inovaţie în lumea aeronauticii datorită mecanismului silenţios pe care îl va avea, iar în acest moment se fac demersurile necesare pentru ca acest aparat să i se permită să circule la altitudini foarte mari. Astfel, cu cît aeronava circulă mai sus, cu atît aerul se rarefiază și consumul de combustibili scade, dar se poate observa și o creștere a vitezei. După cum susţin specialiştii NASA, aeronava X-59 va atinge o viteză de peste 1.500 de kilometri pe oră şi o altitudine de peste 16.700 de metri. De asemenea, agenţia spaţială vrea să găsească soluţii pentru a elimina fenomenul de „boom” sonic, care este extrem de deranjant.
Compania americană de construcţie aerospaţială, Lockheed Martin, a început primele lucrări ale avionului supersonic X-59 sau, cum este supranumit, „Fiul lui Concorde”, iar în acest moment este în căutare de piloţi care care să-l testeze. Acesta va avea un model elegant, iar inginerii lucrează pentru a-l face cît mai silenţios. Responsabilii de realizarea design-ului spun că schimbarea treptelor de viteză spre cele supersonice nu vor fi deloc deranjante, iar depășirea barierei sunetului nu se va auzi mai tare decît zgomotul pe care-l scoate o ușă care se închide brusc. Compania Lockheed Martin, alături de Naţiunea Aeronautică şi Administrare Spaţială(NASA), doreşte să realizeze aeronava pentru a putea servi la mai multe servicii decît cele comerciale.
Aceste teste îi vor determina pe cei de la NASA să stabilească standardul comercial pentru zgomotul aeronavelor supersonice. În prezent, acestora le este interzis să piloteze avioane supersonice la altitudini mici din cauza sunetului puternic pe care îl emite.
În 2021, cei de la NASA şi Lockheed Martin doresc să testeze pentru prima dată un X-59, aşa că vor recruta 500 de persoane ce se vor urca în aeronavă și vor vedea cît este de silențioasă. În cazul în care aeronava va trece testele, din 2022 ea va putea fi utilizată.
Text de Ioana Doleanu
Adaugă un comentariu