Cu farurile pe ceas
Primul răcnet 12 ianuarie 2015 Niciun comentariu la Cu farurile pe ceas 22Cînd au apărut prima dată cheile cu care puteam bloca și debloca ușile mașinii de la distanță, majoritatea le vedea ca pe un moft comodcare s-a răspîndit rapid. Însă lejeritatea cu care poți controla cele patru roți a urcat la un nivel mai înalt și s-au inventat aplicațiile pe telefon cu ajutorul cărora poți porni și opri mașina. Și pentru ca să ne demonstreze că tehnologia, indiferent de ramurile ei, nu stă niciodată pe loc, cei de la Hyundai vor lansa lunile următoare o aplicație gratuită Android Wear ce permite controlul de la distanță al automobilului, prin intermediul unui smartwatch.
Încă din 2011 Hyundaya lucrat la un sistem inteligent multimedia numit Blue Link. El a debutat pe modelul 2012 de Sonata, extinzîndu-se anul următorși la alte autoturisme. Anul acesta, ca să poată controla mașina, utilizatorul trebuie să descarce aplicația pe telefon și apoi să cupleze smartwatch-ul prin Bluetooth. Mașina poate fi administrată atît prin iconițele de pe ceas, cît și prin comenzile vocale. Funcțiile principale ale aplicației sînt pornirea și oprirea motorului, închiderea și deschiderea ușilor, aprinderea și stingerea farurilor,declanșarea claxonul și găsirea automobilul. Sistemul Blue Link folosește pentru depistarea autoturismului GPS-ul în mod gratuit, iar pentru accesul la Internet trebuie făcut un abonament special. Teoretic, aplicația Android Wear ar putea funcționa pe orice mașină a companiei conectată la sistem.
Nu doar smartwatch-urile pot fi folosite pentru a controla automobilele, ci și Google Glass. Aplicația pentru ochelari va fi lansată odată cu sedan-ul Genesis. Hyunday va trimite notificări atunci cînd mașina are probleme sau dacă cineva încearcă să o fure, notificări care este posibil să nu fie încorporate și pentru ceasul inteligent. Nu doar firma din Coreea de Sud folosește ochelarii, Mercedes-Benz are un nou sistem de navigație care este compatibil cu aceștia.
Însă părerile privind gadget-urile sînt împărțite. Unii nu le văd decît ca pe niște mofturi, avînd în vedere că aplicațiile pentru telefon de control al mașinilor sînt încă accesibile și susțin că au nevoie de mai mult pentru a fi convinși să cumpere un smartwatch. Din contră, alții spun că tehnologia trebuie să avanseze și că telefoanele au devenit deja prea comune. Ca și celelalte, cred că este normal ca o astfel de aplicație să fie prezentă pe mai multe platforme, utilizatorului nerămînîndu-i decît să o aleagă pe cea mai practică pentru el.
Adaugă un comentariu