Cum se feresc studenții de ochii virtuali
Primul răcnet 4 noiembrie 2013 Niciun comentariu la Cum se feresc studenții de ochii virtuali 7În momentul în care a fost fondat, Facebook era o rețea prin care studenții Universității Harvard puteau face cunoștință și comunica între ei, ajungînd între timp să-și piardă menirea inițială, pînă ce a crescut în mastodontul din prezent. Și avînd în vedere că-i aproape imposibil de luat la trîntă cu Facebook, tendința actuală a rețelelor de socializare este să devină cît mai nișate. Pe aceste două considerente a apărut și „Unii”, o platformă în a cărei listă de utilizatori se regăsesc doar studenți. Deocamdată această rețea funcționează numai în Marea Britanie, iar fondatorul ei, Marco Nardone, a afirmat că nu vrea să grăbească lucrurile și să se deschidă studenților din toată lumea, ci mai degrabă ar vrea să țină totul sub control, și să creeze mai întîi o comunitate mai restrînsă.
Ideea care stă la baza rețelei este că dacă printre utilizatori se pot înscrie doar studenți, aceștia nu mai trebuie să-și facă griji că ceea ce postează pe pagina proprie sau a colegilor ar putea fi văzut de către părinți sau de potențiali angajatori. După ce săptămîna trecută a depășit 100.000 de utilizatori, „Unii” a anunțat că nu va avea niciodată reclame pe site, plănuind să se întrețină din alte servicii pe care platforma le oferă. De exemplu, în secțiunea dedicată joburilor, angajatorii pot primi garanția că și firma lor va apărea printre anunțuri, asta contra unei sume modice. Alte servicii similare bazate pe anunțuri sînt legate de cazare sau cărți.
Un alt avantaj pe care rețeaua o oferă este modul în care studenții își pot segmenta publicul față de care trimit un mesaj. De exemplu, tinerii pot alege să trimită un anunț doar colegilor de grupă, ori în cazul unei cercetări mai ample pot alege să comunice doar cu studenții tuturor facultăților de un anumit profil. În acest sens, pe lîngă filmulețe, poze sau linkuri, pe care le pot posta, utilizatorii au la îndemînă o aplicație foarte folositoare. Aceasta funcționează precum un sondaj de opinie, care la final afișează toate rezultatele într-un infografic.
Totuși, dacă rețeaua este dedicată exclusiv studenților, ce se va întîmpla cu absolvenții? Ei bine, creatorii s-au gîndit și la asta, urmînd ca aceștia să primească statutul de alumni, „schimb”. Acest statut aduce după sine alte servicii, însă elimină o mare parte din vizibilitatea asupra celor care încă mai au de mers la cursuri. Sună interesant toate aceste idei, și ar fi amuzant dacă în viitor vom vedea mai multe astfel de rețele sociale nișate, precum una în care condiția să te poți înscrie e de a fi politician.
Adaugă un comentariu