Emoții la o apăsare de buton

Primul răcnet Niciun comentariu la Emoții la o apăsare de buton 13
Emoții la o apăsare de buton

Mulți utilizatori ai rețelei de socializare Facebook cer de mult timp, pe lîngă butonul de „like”, și un buton de „dislike”. Dorința nu le-a fost împlinită, dar au primit în schimb opțiunea „Reactions” cu șase butoane: „like”, „love”, „wow”, „haha”, „sad” și „angry”. Mark Zuckerberg crede că dislike-ul nu este util, așa a motivat acesta lispa lui. „Comunitatea noastră a cerut un buton de dislike ani de-a rîndul, dar nu pentru că oamenii vor să le spună prietenilor că nu le plac postările lor. Ei vor să își exprime empatia și să se simtă confortabil prin exprimarea emoțiilor”, a scris acesta pe pagina de Facebook. Se crede că bu­to­nul cerut de milioane de utiliatori va duce mul­tă emoție negativă, lucru care i-ar face pe unii să renunțe sa folosească rețeaua de socializare.

În echipa care a ales emoticoanele pentru opțiunea „Reactions” se numără și Dacher Kel­tner, profesor de psihologie socială la Ber­k­ley, și cel care a creat stikerele de pe Face­book Messenger. Acesta spune că pentru a exprima complet emoțiile oamenilor ar fi fost nevoie de 25 de emoticoane. Problema a fost că 25 era un număr prea mare pentru această opțiune. Astfel că a fost creată o listă scurtă cu cele mai întîlnite reacții care puteau fi înțelese la nivel global, indiferent de cultură. Pe aceasta se afla și emoticonul „yay” a cărei față era ve­se­lă, iar obrajii roșii, însă a fost exclusă după ce echipa și-a dat seama că se suprapunea cu alte emoții pozitive asociate cu iubirea sau fe­ri­cirea. Așa că au păstrat doar șase emoticoane.

Apariția opținii a fost anunțată de Mark Zuckerberg încă din toamnă. A fost lansată pri­ma dată în America, apoi în Spania și cum reacțiile au fost pozitive, aceasta a fost lansată în toată lumea miercuri, pe 24 februarie. Pe­n­tru a le putea folosi, utilizatorul trebuie să ți­nă cursorul deasupra butonului o secundă, două și să dea click pe emoticonul care îi ex­pri­mă cel mai bine emoțiile.

Prin acest mod se scoate în evidență, încă o dată, nevoia oamenilor de a se folosi de limbajul non-verbal într-o conversație, fie ea și scri­să. Cu toate acestea, pe lîngă reacțiile pozitve, au apărut și reacții de la oameni care nu sînt im­presionați de „promovarea pozitivismului” și nici de eforturile echipei Facebook de a-și păs­tra utilizatorii. Ei ar fi apăsat cu mare plă­ce­re pe butonul „dislike”, dacă ar exista.

Autor:

Adelina MEILIE

Șef de Departament la Opinia studențească, studentă în anul al III-lea la Departamentul de Jurnalism și Științe ale Comunicării.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top