Emoții la o apăsare de buton
Primul răcnet 29 februarie 2016 Niciun comentariu la Emoții la o apăsare de buton 13Mulți utilizatori ai rețelei de socializare Facebook cer de mult timp, pe lîngă butonul de „like”, și un buton de „dislike”. Dorința nu le-a fost împlinită, dar au primit în schimb opțiunea „Reactions” cu șase butoane: „like”, „love”, „wow”, „haha”, „sad” și „angry”. Mark Zuckerberg crede că dislike-ul nu este util, așa a motivat acesta lispa lui. „Comunitatea noastră a cerut un buton de dislike ani de-a rîndul, dar nu pentru că oamenii vor să le spună prietenilor că nu le plac postările lor. Ei vor să își exprime empatia și să se simtă confortabil prin exprimarea emoțiilor”, a scris acesta pe pagina de Facebook. Se crede că butonul cerut de milioane de utiliatori va duce multă emoție negativă, lucru care i-ar face pe unii să renunțe sa folosească rețeaua de socializare.
În echipa care a ales emoticoanele pentru opțiunea „Reactions” se numără și Dacher Keltner, profesor de psihologie socială la Berkley, și cel care a creat stikerele de pe Facebook Messenger. Acesta spune că pentru a exprima complet emoțiile oamenilor ar fi fost nevoie de 25 de emoticoane. Problema a fost că 25 era un număr prea mare pentru această opțiune. Astfel că a fost creată o listă scurtă cu cele mai întîlnite reacții care puteau fi înțelese la nivel global, indiferent de cultură. Pe aceasta se afla și emoticonul „yay” a cărei față era veselă, iar obrajii roșii, însă a fost exclusă după ce echipa și-a dat seama că se suprapunea cu alte emoții pozitive asociate cu iubirea sau fericirea. Așa că au păstrat doar șase emoticoane.
Apariția opținii a fost anunțată de Mark Zuckerberg încă din toamnă. A fost lansată prima dată în America, apoi în Spania și cum reacțiile au fost pozitive, aceasta a fost lansată în toată lumea miercuri, pe 24 februarie. Pentru a le putea folosi, utilizatorul trebuie să țină cursorul deasupra butonului o secundă, două și să dea click pe emoticonul care îi exprimă cel mai bine emoțiile.
Prin acest mod se scoate în evidență, încă o dată, nevoia oamenilor de a se folosi de limbajul non-verbal într-o conversație, fie ea și scrisă. Cu toate acestea, pe lîngă reacțiile pozitve, au apărut și reacții de la oameni care nu sînt impresionați de „promovarea pozitivismului” și nici de eforturile echipei Facebook de a-și păstra utilizatorii. Ei ar fi apăsat cu mare plăcere pe butonul „dislike”, dacă ar exista.
Adaugă un comentariu