Fără Internet, conectat la Facebook

Primul răcnet Niciun comentariu la Fără Internet, conectat la Facebook 25
Vlad Iuhas

Cei care se ocupă de Facebook si Google lansează sateliți și drone de milioane de do­lari în spațiu pentru ca aplicațiile lor să fie fo­losite de cît mai mulți oameni care au acces la Internet, însă nu s-au gîndit la o soluție mai puțin costisitoare.

În locul lor, trei tineri IT-iști din Cluj: Vlad Iuhas, Radu Iuhas şi Se­bas­tian Presecan au găsit o soluție prin care oa­menii care nu au acces la Internet să poată folosi aplicații de genul Twitter și Facebook. Pro­iectul este numit „Pangea Commu­ni­ca­tions” și a fost prezentat pe scena Con­gre­sului Tech­Crunch Disrupt care a avut loc la New York.

„Vreau să vă gîndiţi la cei patru miliarde de oameni care nu au acces la tehnologia pe care voi o folosiţi. Nu pot intra pe Facebook sau Twitter sau nicio altă aplicaţie care ar putea să le îmbunătăţească viaţa. Asta pentru că nu sînt conectaţi la Internet. În 2015, ma­joritatea oamenilor, două treimi din po­pu­la­ţie, nu au acces la Internet, la conţinut online. Asta se întîmplă din două motive principale: infra­structură slabă sau costuri mari. Am creat o tehnologie care permite aplicaţiilor mobile să funcţioneze fără trafic de date, fără o conexiu­ne la Internet”, a declarat Vlad Iu­has, unul din inițiatorii proiectului pentru site-ul Vocea Tran­silvaniei.

Pangea Communications are la bază un­de­le sonore pe care le trimite telefonului mo­bil printr-un apel scurt ca un beep, acestea fiind demodulate (n.red.: separare a oscilației de frecvență joasă de unde purtătoare de înaltă frec­vență) cu o viteză de 64 de kilobiți pe secundă. După ce datele sînt reconstituite și folosite de aplicație. Cei trei IT-iști promit ca toate aceste proceduri îi vor costa foarte pu­țin pe utilizatori sau poate nimic.

S-a discutat faptul că „marii giganți” nu s-au gîndit la această soluție și au ales să chel­tu­iască milioane de dolari pe sateliți, dar pro­iectul este inspirat din conceptul dial-up care a fost folosit de aproximativ 15 ani. Ardelenii spun că ceea ce au creat ei este mult mai complex decît aceste concepte și se bazează pe infrastructura operatorilor de te­le­fonie locală.

Aceștia din urmă și-au făcut deja un discurs care să îi convingă pe oamenii care vor de­veni conștienți de necesitatea Inter­ne­tu­lui și o să se lase convinși să-și facă abonament.

Autor:

Adelina MEILIE

Șef de Departament la Opinia studențească, studentă în anul al III-lea la Departamentul de Jurnalism și Științe ale Comunicării.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top