Harta cu povești istorice
Primul răcnet 9 decembrie 2013 Niciun comentariu la Harta cu povești istorice 14De-a lungul vremii, Google Maps și-a cîștigat încrederea în rîndul internauților datorită preciziei și eficienței sale, încît au apărut și tot felul de meme-uri în care se glumește pe seama serviciului asemănător oferit de Apple. Și se spune că dacă vreodată o să vrei să ajungi în Mordor, Google Maps te poate ajuta. Lăsînd gluma la o parte, aceștia din urmă au anunțat vinerea trecută că urmează să facă un parteneriat cu National Geographic.
Revista americană intenționează să facă accesibile tuturor, prin intermediul proiectului, peste 500 de hărți și referințe istorice, care vor fi adăugate în lista cu layere (n.r.: straturi) de la Google Maps. Astfel, cei de la National Geographic vor oferi curioșilor posibilitatea să exploreze numeroase locuri din trecut și să afle despre evenimente istorice importante sau să remarce schimbările care au decurs pe parcursul anilor. De asemenea, prin intermediul uneltelor disponibile, National Geographic vrea să ne spună „povești”, să ridice atenția publică privind unele probleme de mediu acolo unde este cazul, sau să adauge constant articole, fotografii și alte informații din expediții.
Layerele din serviciul oferit de către motorul de căutare vor fi aproape identice cu hărțile pe care revista le-a publicat de-a lungul timpului în numerele sale, reprezentații publicației adăugînd că unele dintre respectivele hărți erau atît de rare încît mai puteau fi găsite doar în anticariate sau garaje prăfuite. În acest mod, aceștia se pot adresa unui număr mai mare de oameni decît cumpărătorii fideli ai revistei.
Tot prin intermediul proiectului, National Geographic poate scoate și un ban în plus care să-i ajute cu finanțarea expedițiilor. Toate hărțile de pe Google vor fi gratuite, revista oferind un serviciu prin care vrea să licențieze, sau să scoată versiuni în print ale acestora contra unor sume de bani.
Această colaborare prin care se unește tehnologia nouă cu mijloacele vechi pare una din care fiecare are cîte ceva de cîștigat. Fie că-i vorba despre despre plusul de popularitate pentru motorul de căutare, portavocea pentru National Geographic sau curiozitatea internauților, acest proiect deschide cîteva uși și pentru cercetători care, folosind hărțile online, pot realiza tot felul de studii legate de mediu, turism, climă, statistici demografice etc.
Adaugă un comentariu