Metamorfoza 3D-ului în două dimensiuni
Primul răcnet 14 octombrie 2013 Niciun comentariu la Metamorfoza 3D-ului în două dimensiuni 25Ultimul deceniu a fost pentru industria cinematografică și cea a jocurilor unul foarte zbuciumat, dar ceea ce mulți își vor reaminti mai ușor este introducerea constantă a produselor 3D în orice produs al lor. Tehnologia în trei dimensiuni a fost, și încă mai este parțial, una din cele mai longevive apariții care a parcurs variate cărări din diferite domenii, folosind mai multe seturi de picioare.
Ajungem astfel la compania japoneză Nintendo, care încercînd să muște și ea din plăcinta 3D, a creat în 2011 consola portabilă Nintendo 3DS , dar al cărei succes n-a fost tocmai același cu cel a predecesorului său, DS-ul, din cauza numărului mic de jocuri din librăria sa. Aparatul nu are nevoie de ochelari speciali pentru a reda efectele 3D, factor ce l-a deosebit de restul produselor din aceeași nișă. Tocmai chichița ce-l diferențiază de alte aparate portabile de pe piață este însă și cel mai mare blestem al său. O primă dilemă apare tocmai pe linia de asamblare, un astfel de dispozitiv fiind foarte costisitor de realizat. Iar o astfel de investiție dă naștere și unui preț pe măsură, de aproximativ 169 de dolari. Plus transportul. De asemenea, efectul 3D poate fi foarte dăunător copiilor sub 7 ani, iar majoritatea adulților au reclamat dureri de cap după ce l-au folosit prea mult timp.
Nintendo a redresat aceste probleme, și a lansat sîmbătă, 12 octombrie, 2DS, o versiune mult ieftină a 3DS-ului. În primul rînd, această consolă s-a descătușat de efectul vizual, dar în același timp și de alte componente. Ecranul dual al 3DS-ului a fost eliminat, în schimb a fost introdus un singur ecran despărțit printr-o margine de plastic, asemănătoare cu cele de la iPad-uri. Au fost păstrate în schimb toate componentele interne ale fratelui său 3D, astfel fiind compatibil cu toate jocurile și aplicațiile create pînă acum pentru consolă.
2DS-ul nu a fost primit cu brațele deschise de comunitatea online, majoritatea neînțelegîndu-i scopul. Unii consideră aparatul un pas înapoi, cel puțin din punct de vedere tehnologic, iar alții îl prevăd doar ca un simplu moft, prin care compania dorește să atragă și pe cei care n-au gustat din ce le oferea 3DS-ulu. Indiferent de păreri, majoritatea acestora sînt de-acord într-o singură privință. Se va vinde mult mai bine decît consola soră, dar nici nu va influența prea mult cota de vînzare a acesteia, deoarece din punct de vedere tehnologic sînt același aparat, doar că unul a renunțat la efectul 3D.
Adaugă un comentariu