Metamorfoza 3D-ului în două dimensiuni

Primul răcnet Niciun comentariu la Metamorfoza 3D-ului în două dimensiuni 25

Ultimul deceniu a fost pentru industria ci­ne­ma­tografică și cea a jocurilor unul foarte zbuciumat, dar ceea ce mulți își vor reaminti mai ușor este introducerea constantă a produselor 3D în orice produs al lor. Tehnologia în trei dimensiuni a fost, și încă mai este parțial, una din cele mai longevive apariții care a parcurs variate cărări din diferite domenii, folosind mai multe seturi de picioare.

Ajungem astfel la compania japoneză Nin­ten­do, care încercînd să muște și ea din plăcinta 3D, a creat în 2011 consola portabilă Nintendo 3DS , dar al cărei succes n-a fost tocmai același cu cel a predecesorului său, DS-ul, din cauza nu­mă­rului mic de jocuri din librăria sa. Aparatul nu are nevoie de ochelari speciali pentru a reda efec­tele 3D, factor ce l-a deosebit de restul produselor din aceeași nișă. Tocmai chichița ce-l diferențiază de alte aparate portabile de pe piață este însă și cel mai mare blestem al său. O primă dilemă apare tocmai pe linia de asamblare, un astfel de dispozitiv fiind foarte costisitor de realizat. Iar o astfel de investiție dă naș­tere și unui preț pe măsură, de aproximativ 169 de dolari. Plus transpor­tul. De asemenea, efectul 3D poate fi foarte dă­u­nător copiilor sub 7 ani, iar majoritatea a­dul­ților au reclamat dureri de cap după ce l-au folosit prea mult timp.

Nintendo a redresat aceste probleme, și a lansat sîmbătă, 12 octombrie, 2DS, o versiune mult ieftină a 3DS-ului. În primul rînd, această consolă s-a descătușat de efectul vizual, dar în același timp și de alte componente. Ecranul  dual al 3DS-ului a fost eliminat, în schimb a fost introdus un singur ecran despărțit printr-o margine de plastic, asemănătoare cu cele de la iPad-uri. Au fost păstrate în schimb toate componentele interne ale fratelui său 3D, astfel fiind compatibil cu toate jocurile și aplicațiile create pînă acum pentru consolă.

2DS-ul nu a fost primit cu brațele deschise de comunitatea online, majoritatea neîn­țe­le­gîn­du-i scopul. Unii consideră aparatul un pas îna­poi, cel puțin din punct de vedere tehnologic, iar alții îl prevăd doar ca un simplu moft, prin care compania dorește să atragă și pe cei care n-au gustat din ce le oferea 3DS-ulu. Indiferent de păreri, majoritatea acestora sînt de-acord într-o singură privință. Se va vinde mult mai bine de­cît consola soră, dar nici nu va influența prea mult cota de vînzare a acesteia, deoarece din punct de vedere tehnologic sînt același aparat, doar că unul a renunțat la efectul 3D.

Autor:

Paul Andrici

Redactor Opinia studențească, student în anul al III-lea la Departamentul de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la UAIC.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top