Viitorul mută gps-ul pe parbriz
Primul răcnet 2 martie 2015 Niciun comentariu la Viitorul mută gps-ul pe parbriz 19Industria auto traversează o perioadă plină de schimbări datorită adoptării pe o scară tot mai largă a unor tehnologii digitale pe care pînă de curînd le întîlneam doar la produsele electronice sau în industria militară. Aceste tehnologii țin de îmbunătățirea dramatică a sistemelor de siguranţă auto sau proiectarea unor autostrăzi inteligente care să ne ajute să conducem confortabil şi sigur.
De cele mai multe ori, în timp ce conducem, atenţia de la volan ne este distrasă de elemente precum verificarea traseului în aplicaţia de navigaţie sau a indicatoarelor de pe marginea drumului. Sistemul Head-up display, un ecran transparent afişat pe parbriz la nivelul ochilor, afişează informaţii importante precum viteza de mers şi aplicaţia de navigaţie propriu-zisă. În acest fel, conducătorul auto poate afla imediat informaţii esenţiale şi în acelaşi timp, să rămînă concentrat asupra traseul pe care îl parcurge.
Tehnologia a apărut prima dată în industria auto în 1988 la General Motors, însă la momenul actual este întîlnită preponderent în rîndul maşinilor scumpe. Head-up display provine din industria militară şi se referă la faptul că pilotul unui avion trebuie să stea cu capul în sus pentru a afla informaţii, în loc să aplece capul spre instrumentele de bord.
O altă invenție care vine în ajutorul șoferilor este sistemul Night Vision care îmbunătățește percepția asupra drumului pe timp de noapte. Imaginile sînt preluate cu ajutorul unei camere video termale sau prin folosirea unei lumini infraroşii invisibile pentru ochiul uman și sînt transpuse pe un ecran de mare rezoluție amplasat pe bord. Din păcate, doar automobilele scumpe de producție germană ca Mercedes, BMW şi Audi își pot bucura cumpărătorii cu o vizibilitate mai bună pe timp de noapte.
Pe lîngă cele din urmă, Nissan lucrează la dezvoltarea unei tehnologii care să permită maşinii să rămînă curată indiferent de condiţiile meteorologice, prin utilizarea unei vopsele speciale. Mai exact, tehnologia Ultra-Ever Dry presupune crearea unui strat protector de aer între vopsea şi mediul înconjurător, astfel încît apa şi noroiul să nu se mai depună pe maşină.
Constructorii auto sînt într-o competiţie puternică pentru a utiliza noile tehnologii și a garanta confort şi siguranţă şoferilor. Cu toate că funcțiile date impresionează, muritorii de rînd nu vor avea acces decît la drumurile rele, iar cei mai bogați se vor putea răsfăța cu automobilele ultimii generații.
Adaugă un comentariu