Campionul își face școală acasă
1001 de chipuri 25 mai 2014 Niciun comentariu la Campionul își face școală acasă 9De 6 ani, de cînd și-a cumpărat prima mașină, Răzvan Frățianu participă la fiecare competiție națională de drift. De cînd s-a înscris în campionat, suceveanul este primul pilot din afara capitalei care după ce alunecă periculos prin orașe ajunge pe podium. Dar primul moment în care a ajuns pe treapta cea mai de sus a fost în 2011, atunci cînd la Brașov, la volanul mașinii sale, BMW E36, a avut cel mai bun timp. Primul titlu de „Campion Național de Drift” la vîrsta de 33 de ani a fost urmat în 2012 de unul de vicecampion. „Concurez cu mașina pe care mi-am luat-o acum 6 ani.
Era una de stradă, foarte bine echipată. Cu timpul am început să mi-o transform și de la motorul de 200 de cai putere am ajuns treptat la 640. Mașina este complet modificată special pentru competițiile de drift și respectă normele europene din divizia profesionistă”, îmi spune Răzvan, enumerînd apoi cele două titluri internaționale pe care le-a obținut. Locul al treilea pe echipe și locul al șaptelea la individual.
Drift-uri de unul singur
În 2010 de cînd a participat la înființarea Federației Române de Drift, Răzvan a intrat în legalitate și treptat, împreună cu alți piloți a pus bazele campionatului național de drift. Pînă atunci, își lua mașina și făcea drift-uri în centrul Sucevei îndată ce se lăsa noaptea ca să nu deranjeze traficul sau să stîrnească mînia vreunui șofer. Răzvan participă însă și la concursuri organizate în afara campionatului de drift pentru că, după ce a fost observat de public, o serie de parteneri s-au oferit să-l susțină necondiționat. „Eu îi ajut prin prezența mea în concursuri. Principalul meu obiectiv este să adun puncte și palmares jucînd în campionat și astfel nu îi pierd nici pe ei”, îmi explică Răzvan.
Suceveanul a învățat singur să facă drift pentru că în zonă nu există vreo școală care să se ocupe cu instruirea viitorilor piloți. De aceea, campionul se gîndește să facă el însuși prima școală de acest gen din zona Moldovei. „În România sînt doar două școli de drift și acelea se află în București. Există un plan, momentan doar teoretic, prin care să încerc să fac prima școală de drift din regiune.”
Taxi de 640 de cai putere
Deși prezența în circuitele mici nu este importantă în campionat, acestea necesită investiții financiare și din acest motiv Răzvan Frățianu alege să facă taxi-drift. „Această ramură permite celor care doresc să fie pasageri la o reprezentație de drift contra unei sume de bani. Sînt puține persoane care se exteriorizează și mai ales pe suprafețe mici cum este aici. În circuite mai mari am avut pasageri care întradevăr au țipat, s-au manifestat altfel. Eu îmi văd de treaba mea însă, nu le spun nimic”, și astfel Răzvan își poate scoate măcar o mică parte din investițiile făcute în mașină.
În afara circuitului de drift, Răzvan este reprezentantul firmei Toyota din Suceava și îmi explică că nu poate lucra în alt domeniu. „Dacă nu ai un service la dispoziție să-ți pregătești mașina, să plătești fiecare operațiune, nu aș putea să fac drift-uri”. La evenimentul la care l-am întîlnit, o femeie și un copil stăteau aproape de locul pe unde trebuia să iasă mașina lui Răzvan. Copilul bătea din palme, rîdea și țipa „Uite. Drift!”. Abia după ce s-a încheiat reprezentația lui Răzvan am aflat, de la acesta, că femeia și copilul erau de fapt familia lui. La fiecare competiție ei sînt cei mai mari fani ai pilotului. „Este o pasiune care fără suportul soției nu este posibilă.”
Adaugă un comentariu