Copilul cu dungi și jante de aluminiu
1001 de chipuri 22 aprilie 2013 Niciun comentariu la Copilul cu dungi și jante de aluminiu 12Zilnic se plimbă alături de meșteri care de multă vreme au asimilat tot ce înseamnă tuningul auto, doar, doar mai prinde ceva despre această meserie. Gabriel Cocuț a fost vrăjit de la 14 ani de lumea mașinilor colorate, cu jante ale căror răsuciri în sens invers față de cum se învîrt roțile hipnotizează străzile Iașului.
Tînărul face deocamdată doar polizări și „mai schimb eu părțile la mașina mea unde am instrumentele necesare. Dar încă nu consider că sînt un as în tuning. Deși știu toată teoria din spatele ei, practica încă este la început”, îmi povestește acesta pe un glas vesel, ca de copil.
„Chiar dacă nu e a lui, o tratează ca pe copilul său. La fel mă port și eu cu Opelul meu.”
De un an și-a cumpărat o mașină nouă, iar odată cu ea a început să ia naștere și micul garaj în care învață secretele tuningului. Ca mulți alții, și el a început „cu un bec albastru cumpărat din bazar, pe care am dat doar cinci lei. Iar mie îmi place ca autoturismul să lucească, să îmi pot oglindi chelia în el, astfel, cu o cîrpă și niște pastă, am început să o lustruiesc cît de tare am putut.” Gabriel se oprește pentru o secundă ca să-și aprindă o țigară, în timp ce privește parcă dezlegat de lumea din jurul lui la garajul unui prieten de-al său, care lucrează la capota unei mașini. „Chiar dacă nu e a lui, o tratează ca pe copilul său. La fel mă port și eu cu Opelul meu, investesc sentimente, nopți nedormite, pînă reușesc să-l transform în ceva de care să fiu sigur că-s mîndru.” Prima dată cînd și-a dat seama cît de mult înseamnă bolidul său pentru el a fost tot acum un an cînd mama sa se întorsese înapoi în țară. „Ei, am intrat într-o ceartă și ea mi-a luat cheile de la mașină. Eu am ieșit în seara aceea pînă afară, dar pe drum mi-am dat seama că nu pot rezista fără să stau la volan, așa că m-am dus la mama și i-am explicat ce era condusul pentru mine.”
Deși Gabriel are unele preferințe despre în care ar trebui să arate o mașină modificată, un singur model îi este mai drag decît celălalte. „Tuningul cred că trebuie să-ți ofere o personalitate atît ție, cît și mașinii tale, iar eu mai am una pe care am făcut-o în stil retro. Adică i-am modificat capota și bumper-ul să arate ca și cum ar fi ruginite”, îmi explică tînărul stînd într-o poziție mîndră în fața autovehicului cu pălitură desenată. Gabriel îmi povestește că această modă a pornit tocmai din Germania, după ce un bărbat își distrusese într-un incendiu o mare parte dintr-un Audi. „Tipul disperat, ce face? Schimbă tot, îi pune un motor de trabant, în loc de portiere scînduri, iar ca volan avea o jantă. Pe acolo îți permiți să umbli cu așa ceva, zici că-i modă nouă și lumea înțelege, dar la noi rîde și bunica cînd te vede umblînd cu așa ceva.”
Își termină de fumat țigara și aruncă pe unde apucă mucul. Se oprește în dreptul a trei tineri, care au venit la garajul colegului său pentru unele modificări. „Acestora, la cum îi văd, le pasă doar să arate șmecheri cînd merg pe stradă, dar abia după ce ajungi să ai trei borcănele în care să-ți strîngi bani pentru fiecare piesă, știi că ești pasionat cu adevărat de tuning.”
Adaugă un comentariu