Cu „ursuleții” nu-i de joacă

1001 de chipuri 1 comentariu la Cu „ursuleții” nu-i de joacă 586

Cauciucurile scrîșnesc, motoa­re­le pufăie, iar în spatele grilajului se pun pariuri care din cele două mașini va scoate un timp mai bun. Nu prea se gîndea nimeni că Pau­la va cîștiga. Nici măcar ea. Cînd ie­se din „arenă”, șoferii din public își întorc privirile spre BMW-ul E30, ca să mai verifice o dată dacă la volanul „ursule­țu­lui”, cum e po­re­clit modelul ma­și­nii, e o fată. Dar nu e prima dată cînd par­ti­ci­pă la Expo&Burn. „Am mai fost și anul trecut. După ce am terminat, nici nu puteam să cobor din ma­și­nă, așa îmi tremurau picioarele. Eu aveam impresia că am mers ta­re, dar toți mi-au zis că am mers ca o babă”, rîde fata, ca și cum și-ar aminti de o poznă.

„Ursulețul” Paulei are 170 de cai putere, îndeajuns cît să îi poată îmblînzi. „Mereu vrei mai mult, dar doar în momentul în care ajun­gi să-i stăpînești pe cei pe care îi ai. L-am văzut pe prietenul meu, care e mai vechi în branșă, cum merge. Pentru el sînt puțini. Mie îmi sînt de ajuns”, recunoaște Pau­la, aruncînd un ochi spre mașina de un negru mat, cu care a cîștigat semifinala concursului. Acum are 24 de ani, dar încearcă de cinci ani, de cînd și-a luat carnetul, să facă „cerculețe”. Și nu întot­dea­u­na cu roțile pe pămînt. „Odată, eram la poligon, în Piatra Neamț, cu un grup de prieteni. Trebuia să trec printre jaloane și mi-a fugit puțin spatele. N-am mai putut să con­tro­lez mașina și am ieșit pe iarbă. Nu am văzut dealul din fața mea și am sărit cam un metru, pînă m-am oprit într-o bordură.” Ea n-a pățit nimic, dar mașina a „stat un an pe dreapta”, pînă a reușit să cumpere un motor nou și să o repare.

Îi mai aude pe prietenii ei, cînd mai fac astfel de întîlniri, cum zic „«să o chemăm și pe Paula, poate nu mai iese în cîmp.» Ei, și dacă ies, ce are? Eu o stric, eu o repar.” Mai ales că știe să scotocească prin măruntaiele unei mașini și să o vindece, pentru că lucrează la un service auto, așa că zi de zi are cîte un pacient. Și la facultate, la Ști­in­ța și Ingineria Materialelor, s-a în­scris din același motiv, ca să învețe despre mașini. Cînd colo, „am învățat despre cuptoare”.

Caii putere sînt pe val

Cînd vorbește despre BMW-ul ei, care nu e cu mult mai scund de­cît ea, nu îl pierde din ochi. Cre­de că „trebuie să înțelegi mașina, să știi ce vrei de la ea și ce să-i ceri. Dacă vezi că nu virează bine, tre­bu­ie să îți dai seama ce să mo­di­fi­ci. Contează să știi și puțină meca­ni­că, să înțelegi ce se întîmplă cu ma­șina ta”. Iar atunci cînd par­ti­ci­pă la vreun concurs, cu o ureche încearcă să deslușească orice mî­rîit care sună altfel decît ar trebui. În cealaltă aude ecoul bătăilor de ini­mă, care îi pompează tot sîngele în obrajii roși, așa cum îi are după cursa din semifinală. „Am emoții pînă intru, apoi trec. Te ia valul, asta e senzația pe care o simți aco­lo. Trebuie să ai grijă să nu te ia prea tare, cum mi s-a întîmplat mie la poligon.”

Paula recunoaște că are și mulți prieteni de la care mai prinde cîte-un truc. De asta și-a cumpărat mași­na pe care o are acum, doar că pla­nu­ri­le pentru „ursulețul” pe care a învățat să-l asculte și pe care l-a învățat să o asculte s-au schimbat.  „Prefer, decît să bag banii în cau­ciu­curi, să mai fac ceva la tablă. Nu pot să îmi iau cauciucuri și să îmi bat joc de restul mașinii. La început, doar de asta am zis că mi-o iau, dar pe urmă parcă e păcat de ea. Mi-e milă să nu îi fac nimic și numai să mă dau cu ea. Mi-e dragă.”

Autor:

Cătălina Dobroviceanu

Redactor la Opinia studențească, student în anul al III-lea la Departamentul de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la UAIC.

Un comentariu

  1. ticu 27 mai 2014 at 13:25

    Admitere, admitere, admitere!

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top