Mîna de fier dintr-o mănuşă de catifea
1001 de chipuri 28 noiembrie 2016 Niciun comentariu la Mîna de fier dintr-o mănuşă de catifea 87Cînd vine vorba să se povestească, chiar ea spune că rolurile care i se potrivesc cel mai bine şi o definesc sînt cele de femeie puternică, independentă şi puţin acidă. Era în primul an de master în Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei la „Cuza” cînd Adina Bădăluţă şi-a încercat norocul la audiţiile de la Teatrul Ludic. „Eram glumeaţa familiei, îi imitam pe părinţi, imitam oamenii care mă supărau şi văzînd că îmi place şi că fac feţe-feţe, sora mea m-a încurajat să mă duc odată să dau audiţii”, îmi spune aceasta rîzînd şi amintindu-şi că parcă mai ieri stătea şi tremura pe scena dinaintea regizorului Aurel Luca care a aştepat să audă prima ei replică.
Curînd şi-a dat seama că nu prea a contat acest lucru deoarce teatrul funcţiona după principiul junimist „intră cine vrea, rămîne cine poate”, ludicii veneau, plecau şi din nou se întorceau întocmai ca nişte păsări călătoare, care iarna pleacă departe, iar vara se întorc înapoi acasă. „Prima dată am rămas şocată deoarce a fost un moment din acela de libertate totală în care puteai să faci tot ce vrei, dar tu habar nu aveai ce să faci pentru că nu ştiai nimic”, se amuză în timp ce îşi aminteşte momentul în care a trecut de prima audiţie. Dar s-a prins repede că de fapt acesta era testul major la care îi supune rogizorul şi astfel, din ambiţie, seară de seară mergea la repetiţii şi se implica activ în fiecare piesă care se juca.
Consideră că talentul şi munca susținută sînt două dintre caracteristicile care ar trebui să definească un actor. Avînd șansa de a juca în multe piese din repertoriul Ludicului în cei patru ani de activitate, ca una dintre veterane, îmi spune că deşi a trecut ceva vreme de cînd face acest lucru, de fiecare dată are emoţii copleşitoare în primele cinci minute ale fiecărei piese. Îmi povesteşte că latura asta artistică a ei vine din familie, cu precădere de la tatăl ei care cînta la acordeon la diferite petreceri. „Tata cînta foarte bine şi de fiecare dată adoram poveştile pe care mi le spunea şi voiam să fiu şi eu ca el, să se uite şi să mă admire toată lumea”, îmi spune Adina, iar ochii căprui îi scîntează de bucurie cînd vorbeşte despre ai ei.
Deşi au susţinut-o mereu îmi povesteşte amuzată că abia după trei ani părinţii ei au venit să o vadă la un spectacol. Nu pentru că nu au vrut, ci pentru că nu i-a invitat. „Voiam să fie ceva extraordinar, să vină mama şi să îi curgă aşa o lacrimă cînd mă vede”, îmi mărturiseşte rîzînd. „Au venit anul trecut la piesa «Oameni ai nimănui» şi atunci au întîrziat. Au venit la final, cînd eu mai aveam de zis o singură replică, dar le-a plăcut. Au zis că dacă merg în atîtea turnee, sigur fac bine ceva.”
Îmi mărturiseşte că cea mai mare temere este să nu transmită nimic, iar teatrul a ajutat-o să şi le înfrunte pe toate. Îmi spune că de cîte ori merge cu „familia” în turneu, un singur lucru diferenţiază actorul ludic şi îl face unic între toţi, şi anume bucuria şi veselia de a juca pe scenă.
Adaugă un comentariu