Moda caroseriilor dichisite
1001 de chipuri 22 aprilie 2013 Niciun comentariu la Moda caroseriilor dichisite 5„Banii folosiți în tuningul de mașini sînt genul de fonduri pe care nu le mai scoți niciodată”, îmi spune Răzvan care își poartă vaselina pe degete după ce a meșterit încă ceva la autoturismul lui. „Mașina asta la mine moare. A fost luată în 2006 cu 11.000 de euro, mai adaugi încă 7.000 cît am mai băgat în ea, ajungi la 18.000, dar dacă o pun la vînzare cu 6.000 de euro nici măcar nu mă sună nimeni”, îmi spune el arătînd mîndru către Peugeot-ul alb perlat, modificat atît în interior cît și pe exterior, care păzește intrarea de la magazinul de piese auto Juntos.
„Ce trebuie să faci e doar să dai vopseaua jos, o lași să ruginească și apoi poți să îi pui și scînduri în loc de portiere.”
Și pentru că există modă chiar și în tuningul de mașini, iar Răzvan vrea să țină pasul cu ea, urmează ca mașina lui să capete o nuanță de verde perlat cît de curînd. „În 2005 de exemplu, era moda cu spoilere mari, coborîte cît mai jos. Acum a intrat pe fir cea clean, adică mașina să fie cît mai simplă, să aibă o formă perfect rotundă și nimic exagerat.” În timp ce îmi arată cîteva exemple de mașini underground tuning și clean tuning, aflu că pasiunea lui a fost inspirată din jocurile de mașini cu care cocheta încă din copilărie. Își amintește că la una dintre expozițiile la care a participat, unul din prietenii săi a venit cu o mașină tunată în rat style (n.r. ruginit). „Ce trebuie să faci e doar să dai vopseaua jos, o lași să ruginească și apoi poți să îi pui și scînduri în loc de portiere. A fost făcută special pentru expoziție, nu se poate circula cu ea așa”, adaugă el amuzat.
Așa a ajuns mai tîrziu să meșterească orice are ocazia, iar acum este student în anul al patrulea la Facultatea de Mecanică. Și nu se dă în lături de la nimic, își suflecă mînecile chiar și de la costum atunci cînd este nevoie. „De exemplu, mașina mea mi-am făcut-o acasă, în parcare, la garaj, unde s-a putut. Așa mai fac și pentru prietenii mei, însă clienții îi trimit mai departe, pot eventual să le dau un sfat cum ar arăta mai bine sau să le comand piesele de care au nevoie”, îmi explică în timp ce se învîrte în scaun. Recunoaște că este centrat mai mult pe tuningul de design, iar dovadă stau și trofeele care se înșiră pe raftul de sus din magazin, obținute în urma expozițiilor pentru design exterior și interior. Astfel, la Peugeot-ul lui „nu există element care să nu fie modificat, de la portbagaj pînă în față. Pe viitor, aș vrea să scot bancheta din spate și să o înlocuiesc cu două scaune sport”, spune în timp ce merge pînă la mașina unui client să îl ajute cu o idee.
Prietenul său, Paul, îmi spune pe un ton complice că Răzvan ar mai vrea să schimbe modul de deschidere al portbagajului, însă pentru asta mai are nevoie de cîteva piese pe care le caută la un preț cît mai avantajos. „Oricum pasiunea asta e ceva asemenea pescuitului. Nu înțelegi ce pot face oamenii la baltă pînă nu mergi și tu cu ei. Și cînd ești acolo, simți că vrei să afli tot mai multe și să le aplici chiar tu. E un fel de virus.” Iar Răzvan deja îl poartă în sînge.
Adaugă un comentariu