Supa primordială e încă fierbinte
1001 de chipuri 28 noiembrie 2016 Niciun comentariu la Supa primordială e încă fierbinte 216„Prima dată cînd am intrat la Ludic, ușa aia de-acolo fiind foarte mică, am dat cu capul de pragul de sus” – spune Bobo Burlăcianu și rîde nostalgic. Era în primul an la Facultate de Biologie, la secția de Ecologie și Protecția Mediului, cînd și-a dat seama c-ar vrea să încerce să facă și teatru. Cum n-a știut sigur încotro s-o ia, s-a dus la Teatrul Luceafărul la un prieten de-al tatălui său, actorul Gigi Șfaițer, să spună drept dacă „dom’le, are băiatu’ talent sau n-are?”.
Verdictul de-atunci a fost că are, dar posibilitățile de vindecare teatrală din urma consultării erau doar două la număr – fie începea să se pregătească și dădea la Teatru în anul următor, fie mergea să se-nscrie la Teatrul Ludic, unde studenții de la alte facultăți făceau teatru în timpul liber, din plăcere. Știe că n-a stat prea mult pe gînduri și din entuziasmul și dorința lucrului făcut atunci-atunci, a decis clar că vrea să se-nscrie la Ludic. „După ce-am recitat «Mistreţul cu colţi de argint» și-am cîntat «Melodie cu beție», domnu’ Aurel Luca mi-a zis că am o voce mică; adică n-aveam vocea gravă, de piept, a actorului”, îmi zice Bobo și zîmbește. Îmi spune că i-a spus, apoi, să mai rămînă pe-acolo și că, de fapt, după cîteva luni și-a dat seama că Ludicul nu respingea pe nimeni. Oricine era acceptat și lăsat să stea – studenții veneau, se uitau la tot ce se-ntîmplă, vedeau spectacolele, asistau la repetiții și abia după toate astea începea totul. „Așa am pățit-o – am intrat în Ludic și-am început să merg seară de seară.”
Aurel Luca, omul care punea la cale tot teatrul studențesc, era, zice Bobo, „un fel de tată iertător” și prin faptul că-i lăsau să facă tot ce voiau, se transforma în bucătarul unei „supe primordiale” din care se-ncu-metau să guste toți. „Am fost puși de el într-un țarc și așa am învățat unii de la alții – ne-a pus într-un context în care puteam să dezvoltăm ce aveam în noi, fiecare”, își amintește artistul care-a rămas la etajul al II-lea al Casei de Cultură a Studenților, pe scena mică a Ludicului, o perioadă de cinci ani, pîn-a trebuit să se mute cu Bobi, celălalt membru al trupei „Fără Zahăr”, din care face parte, la București. „N-am plecat, de fapt, că aș fi vrut să plec, ci pentru că m-am mutat și-am fost nevoit.”
Bobo s-a-ntors la Ludic, după o perioadă, cînd s-a mutat înapoi în Iași. Ultima dată a mers chiar c-un text pe care l-a propus și care s-a și jucat de trei ori. Spune că deși a vrut mult să vină și să facă asta, n-a reușit s-o ducă la capăt, pentru că nimic nu se mai simte la fel, cînd timpul la școala Ludicului ți se termină. Deci, pînă la urmă, Ludicul chiar era un soi de școală alternativă, fără vreo structură. Oamenii erau pur și simplu strînși în același loc, se uitau unii la ceilalți și se simțeau bine. „În materie de teatru, mie-mi place să spun că Ludicul mi-a fost facultate, iar după aia, mai tîrziu, întîlnirea cu Ada Milea și lucrul cu ea mi-a fost masterul.”
Poză din arhiva personală a artistului Bobo Burlăcianu.
Adaugă un comentariu