Trabucurile se dau pe rețetă
1001 de chipuri 26 mai 2011 Niciun comentariu la Trabucurile se dau pe rețetă 0„Sînt perfectă pentru job-ul ăsta: nici nu beau, nici nu fumez”, îmi spune Maria zîmbind. De trei ani lucrează printre trabucuri cubaneze, țigări de foi, sticle pline cu licoare scoțiană și cea mai fină șampanie.
Studentă la Farmacie în anul al IV-lea, Maria își împarte timpul între cursuri, magazinul de lux de la etajul I din mall și farmacia unde se obișnuiește cu halatul alb. „Am mereu bilețele lipite pe ușă ca să știu încotro plec dimineața”. Cînd s-a angajat în mall, magazinul unde lucrează era specializat pe vinuri. Așa că a citit mult despre asta și știe în ce ani a fost producție bună de vin, din ce podgorii. „Eram o dată la supermarket și m-a rugat o doamnă să o ajut să aleagă un vin. Am întrebat-o dacă gătește ea sau merge în vizită, ce o să servească la masă și am ales un vin alb bun”. Vinde trabucuri cubaneze la 99 de lei bucata, whisky vechi de 30 de ani, Dom Perignon Rose la 1900 de lei sticla, dar cu mai mult drag îmi vorbește despre rețete sau despre ce conțin produsele cosmetice. Iar la sfîrșitul lunii o să renunțe la slujba din mall și o să fie consultant dermato cu normă întreagă.
Dacă la început la fiecare salariu își punea deoparte „măcar o eșarfă și o geantă la colegele de la Meli Melo”, acum investește toți banii pe care îi cîștigă în ea. A făcut un curs de masaj, acum urmează unul de cosmetică și următorul pe listă e cel pentru aranjarea părului. Îmi spune că mai toți cei care lucrează în mall sînt studenți. Și cînd trece pe lîngă noi o brunetă cu bucle mari, Maria începe să rîdă pentru că domnișoara i-a cerut colegei de la agenția de voiaj „să-i facă o rezervație”.
„E superb la mall”
Nu îi plac week-end-urile la mall, spre deosebire de vizitatori care nu mai contenesc să vină. „La sfîrșit de săptămînă nu vezi unul cu o sacoșă în mînă, vin doar să se plimbe. Și în zilele în care e frig afară sau plouă toată lumea vine la promenadă aici.” De cînd lucrează și-a făcut multe cunoștințe la coafor, la librărie, la bijuterii și crede că asta este vîrsta potrivită la care să-ți faci „relații în cîte mai multe domenii”. Maria își cunoaște clienții de la distanță. „E ușor să-mi dau seama ce fel de oameni trec pe-aici. Vin mulți profesori de la universități și am un client din București care vine în fiecare luni în Iași, deci în fiecare luni trece pe la magazin”. Mulți clienți vin la insula din mall pentru cadouri și Maria îmi arată brichete cu Che Guevara, de la Lambourghini la 600 de lei și pe cele roz cu cristale și adaugă „ai fi uimită cît de bine se dau astea”.
„Ce să zic, e superb la mall” și îngînă un cîntec pentru copii. Le-a învățat pe toate pentru că răsună toată ziua de la Kids’ Land. Ar renunța oricînd la viața de mall ca să dea sfaturi tinerelor legate de șamponul potrivit, creme și alți demoni.
Ramona BALABAN
Adaugă un comentariu