Vinerea neagră trasă la tigaie
1001 de chipuri, 1001 de măști 22 noiembrie 2015 Niciun comentariu la Vinerea neagră trasă la tigaie 21De Black Friday magazinele se transformă în loc de pelerinaj. Te pregătești din timp, te rogi să se ieftinească produsele pe care ți le dorești și apoi te prezinți, de preferat la prima oră a dimineții, la intrarea în magazin. Apoi urmează îmbulzeala și lupta cu alți clienți pentru produsele cu cel mai mic preț sau pentru cele care au reducerile cele mai substanțiale.
Pe culoarele din Palas este la fel de aglomerat ca într-o zi de Crăciun. Nu ai cum să înaintezi în propriul ritm, așa că te adaptezi la cel al mulțimii. Ai însă suficient timp să arunci cîte un ochi prin vitrine, să mai caști gura pe la tarabele cu bijuterii sau să tragi cu urechea pe la ce se mai discută.
O întreagă familie – copii, părinți și bunici – merg agale în spatele meu. Băiatul cel mare vrea un telefon nou și știe că azi e la reducere, sora lui are nevoie de un nou uscător, iar mama vrea ceva electrocasnice. Tatăl însă îi readuce cu capul pe pămînt și le spune că au bani doar de frigider și de aparatul radio pentru bunică. „Mai ascultăm și noi țara cînd stăm în bucătărie”, își motivează bătrîna cumpărăturile.
Cu toate că astăzi electrocasnicele sînt cele mai căutate produse, Alex nu a ajuns la magazinul Flanco din Palas pentru a-și lua vreun telefon sau laptop, ci pentru o tigaie. „Am luat-o cu vreo 50 de lei deși era aproape dublu. Abia aștept să merg să fac prima porție de cartofi prăjiți în ea”, îmi spune rîzînd băiatul. E a treia tigaie pe care o cumpără de la începutul anului universitar, dar pe celelalte două le-a luat din supermarket, la 20 de lei. S-au zgîriat repede așa că acum a vrut să investească în ceva mai bun.
Cei mai mulți dintre cei care au călcat astăzi în magazinul Flanco din Palas au venit să-și ia televizor. Este mereu coadă în fața ecranelor plate, iar trei dintre angajați le explică oamenilor avantajele fiecărui produs. Ionuț, un băiat din staff, îmi spune că vînzările de Black Friday au crescut în comparație cu anul trecut. Cele mai căutate produse sînt televizoarele, urmate de telefoane și aparate foto. „Cei care au venit azi, cei mai mulți, știau exact ce-și doresc. Au urmărit produsele și două săptămîni, iar acum, cînd s-a redus prețul, au venit și au luat produsul”, îmi explică acesta.
Călătorie printre electrocasnice
Din Palas mă îndrept spre Carrefour Era. Mă urc într-un microbuz din Târgu Cucu și aștept. De la prima stație aproape că nu mai este loc nici în picioare. Iar la fiecare oprire nimeni nu dă vreun semn că ar vrea să coboare, iar călători, tot urcă. Ajuns la destinație mă simt ca într-o excursie. Fac parte dintr-un grup compact care se îndreaptă spre Altexul din complex. Printre rafturi se văd o sumedenie de oameni, iar angajații aleargă de colo pînă colo ca niște spiriduși în atelierul lui Moș Crăciun.
„Dar ăsta are opt giga memorie internă”, încearcă un băiat de cel mult 16 ani să-și convingă tatăl să-i ia alt telefon. „Da, dar e și mai scump cu 1200 de lei”, i-o taie tatăl său. „Dar poate pune bunica restul” se roagă băiatul și imediat scoate telefonul ca să facă rost de restul de bani. Și a făcut, drept dovadă că după 15 minute zburda cu telefonul în mînă spre ieșire.
Adaugă un comentariu