Cu lupa la examen
1001 de măști 13 iunie 2012 Niciun comentariu la Cu lupa la examen 1În casă, o imprimantă atît de mare, încît pentru o secundă am senzația c-am nimerit la PIM. De cum sun la ușă, mi se deschide, ca într-un gest de reflex condiționat. Andrei mă poftește înăuntru printr-o mișcare largă a mîinii, semn că nu doar c-am nimerit unde trebuie, dar mă și aștepta de ceva vreme.
Îmi pune în față o cafea rece și îmi face semn că-mi pot aprinde o țigară, cît se uită el prin cursuri. Începe să rîdă zgomotos cînd vede că din geantă nu scot un stick, ci un suport de curs de aproximativ 300 de pagini. Se uită la mine deloc încrezător și mă întreabă pe-un ton ironic: „Și ce vrei să fac eu? Să ți-l copiez în word? Că dacă-l scanăm se pierde din calitate, mai ales micșorînd”. Mă privește apoi cu indulgența mamei care trebuie să-i explice copilului pas cu pas ceva și-mi spune, pe-un ton părintesc: „Treburile-astea le facem profesionist, nu așa oricum,” apoi mă pune să-i dau cursul în format electronic
„Cît de bine vezi?”
Mă conformez fără să pun prea multe întrebări și, în mai puțin de trei minute, îmi sînt prezentate variantele posibile. „Putem să scriem cu font de cinci, șase sau șapte. Cît de bine vezi?”. Îi explic că nu aș putea să estimez, iar el se vede nevoit să-mi listeze o bucățică de text cu fiecare mărime în parte, pentru ca, pînă la urmă, să decidem că le vom scoate cu dimensiunea cinci, fără să știe că eu nici pe cele cu șapte nu le vedeam cum trebuie „Uite, acum facem cîte două coloane, așa – ca la ziar – ca să încapă mai mult text și să-l parcurgi mai ușor, dar și ca să putem tăia dup-aia hîrtia în fîșii cît mai subțiri”. Îmi povestește apoi cum asemenea copiuțe cer un hanorac cu buzunare largi, ca să am unde „moșmondi” în timpul examenului, dar și niște priviri de vultur nu numai pentru scrisul puchinit de pe hîrtiuțe ci și pentru profesorii care „au ochiul format”. Și mai cer un loc strategic în bancă, undeva pe mijlocul rîndului, pe la jumătatea sălii, în partea de mijloc, este cel mai bine, unde este cel mai greu detectabil un student care copiază. Dar și trezit mai devreme dimineață, pentru că – din experiența lui – locurile alea se ocupă mereu primele și riști să rămîi „descoperit”. Nu uită să mă avertizeze că e bine să trec totuși măcar o dată prin materie, „ca să nu fim chiar porci”.
Da, cursul pare mult mai subțire, da, mă descurc să tai singură fîșiile în mod egal și drept ca să nu facem treabă amatoristă, da, voi avea grijă să mă trezesc din timp ca să prind loc strategic într-o bancă. Cînd să ies din apartament, dau ochii de alți trei studenți care au ajuns aici, pesemne, mînați de aceeași nevoie.
Livia RUSU
Adaugă un comentariu