Cu pedale automate
1001 de măști 1 aprilie 2013 Niciun comentariu la Cu pedale automate 0După cîteva motociclete Kawasaki, zăresc o mașină vișinie, lucioasă, cu geamurile coborîte cît să admiri bordul și tapițeria negră. Lîngă mașini, bărbați în costume așteaptă cumpărătorii să le vorbească despre goana cailor putere sau despre cît de repede se învîrte acul pe vitezometru.
Printre modelele gri sidefat sau alb mat, tot caut cu privirea pata vișinie. Aceea e aleasa, știu asta fără ca măcar consultantul de vînzări să înceapă a o bîrfi. Îi ascult pledoaria, inspectînd fiecare centimetru pătrat din caroserie și încep să-mi imaginez mașina pe autostrăzile încinse sub soarele vacanței de vară. Printr-o încercare subtilă de a mă readuce cu piciorul pe frînă, bărbatul în costum împrăștie furtuna peste drumurile mele, sugerîndu-mi un alt model. „Acesta este cam mare, e mai greu de manevrat. Uitați, vi-l recomand pe acela, este mult mai mic, e mai practic pentru o domnișoară”. Și e alb. Ajungem, totuși, la un compromis, mulțumindu-mă cu un model nici prea alungit, nici prea bont. E negru și dotat cu pilot automat, iar la testul pentru siguranța pasagerilor a trecut cu brio.
Pe șosea, ochesc viteza pe ecranul mic, digital, pe care cifrele cresc și descresc odată cu jocul din pedale. „Interiorul e inspirat de la mașinile de curse, în care cabina e dublă”, îmi atrage consultantul de vînzări atenția, plimbîndu-și mîinile pe bordul rotunjit. Mă lasă să pișc frîna, atît cît să-mi vorbească despre cum, „dacă vrem să facem slalom printre jaloane, mașina frînează cînd sesizează că pedala nu este apăsată îndeajuns”. Și mai merge și de una singură, „la drum lung, atunci cînd nu mai vrem să stăm cu piciorul pe accelerație și apăsăm butonul pentru activarea pilotului automat”. La întoarcerea din trei mișcări, bărbatul în costum aproape că-mi nimicește preferata vișinie, pîrînd-o că s-ar cam fi fîstîcit pe banda îngustă.
Însă a întîlnit și șoferi pentru care întoarcerea vehiculului la 180 de grade nu ține cont de borduri. „Am și dat cîțiva clienți jos din mașină pentru că în intersecții nu țineau cont dacă trebuie să dea prioritate deși pe carnetul lor erau trecuți ceva ani de condus”. Păcat, așa n-au mai aflat că vehiculul le poate ghici melodiile preferate din telefon prin bluetooth, sau că, în dreapta bordului își pot ascunde iPodul sau USB-ul cu muzică. Ce-i drept, nu-i displac mașinii nici CD-urile, „dar cine mai ascultă astăzi CD-uri la volan?”.
Cătălina DOBROVICEANU
Adaugă un comentariu