Liniile egiptene colorează fețe
1001 de măști 12 martie 2012 Niciun comentariu la Liniile egiptene colorează fețe 0Cu o urmă de îndoială am găsit scris pe o bucată albă din carton cu litere îngroșate „Clubul Creatorilor” însă scepticismul l-am lăsat la intrare, înaintea ușii vechi din fier.
Cu un leu pus în cubul decupat am mers mai departe și ochii mi-au fugit de la cei din mijloc care cîntau în cerc la tobe și pînă la masa de lucru la care se picta. Cum tocmai se terminase un curs de origami am rămas pentru a afla cîte puțin despre desen și a-mi testa tehnica de mînuire a unei pensule pe culori pastel cu puțin ulei. Așezată la masă alături de Irina care mă întreabă ce știu despre pictura egipteană, iau parte la o mică lecție de istorie veche de pe vremea faraonilor. Și alături de Teo, un puști de șase ani, Rareș și Radu studenți la Foto-Video am primit cîte o bucată de piatră sculptată ce înfățișa „Ochiul lui Ra”, Zeul Soarelui în cultura egipteană.
Lucirea soarelui vopsit
„Pentru că veți utiliza culori în ulei, e important să știți cum să le folosiți: întîi cu pensula subțire întindeți nuanța pe paletă, iar după ce ați luat cît vă trebuie înmuiați în puțin ulei”, ne explică Irina precum unor învățăcei dornici să știe mai multe. Iar culoarea aflată în vîrf de penson nu are voie să atingă pereții recipientului în care se află uleiul pentru că riscă să îl murdărească și să nu mai poată fi folosit. „Încet, nu te grăbi”, îmi atrage atenția Irina cînd observă că am depășit puțin conturul galben al penelor din interiorul ochiului de șoim. Neatent și cu acuarele pe mîini, Teo reușește din cîteva mișcări simple să și le întindă pe față și e fericit cînd îi face pe ceilalți să rîdă și să îi facă poze. Cînd mama sa îi spune că e timpul să meargă acasă își lasă privirea spre mica sa operă de artă și o întreabă cu ochi mici și rugători „o putem lua cu noi?”, iar aceasta îi promite că da, doar dacă își va da silința.
Atunci cînd termin de adăugat ultimul strat de albastru, înmoi pensula în negru care trebuie mereu așezat la urmă pentru că „el vine să corecteze celelalte culori” aflate deja pe suprafața rigidă.
Fără să trebuiască să las la uscat bucata din piatră sculptată de pe care lucesc nuanțe în pastel, cum se întîmplă de obicei cu picturile în ulei (durează între 60 și 80 de ani pînă cînd aceasta este desăvîrșită), Irina îmi întinde cîteva șervețele și puțin ulei pentru a o curăța. Iar după ce termin, o așez alături de celelalte într-o cutie de unde așteaptă cuminte ca altcineva să îi zugrăvească în linii tonurile.
Mădălina MORARU
Adaugă un comentariu