Prezenți, dar lipsă

1001 de măști Niciun comentariu la Prezenți, dar lipsă 0

Dacă nu ați văzut cum de­cur­ge o întîlnire a alcoolicilor ano­nimi, ați fi putut veni aici să ve­deți cum este. Cel puțin prima par­te a fost asemănătoare cu ce se vede prin filme, pe rînd, își spune fiecare numele și „problema” pentru care a venit. Teama de a vorbi în public la Oana, pregătirea discursului pentru li­cen­ță la Bogdan și așa mai de­par­­te. Motive diverse au avut toți cei aproape 50 de oameni adu­nați în sala M1 de la Facultatea de Mecanică, la trainingul „Pre­sentation skills”, de vineri.

Sala era întunecată și ră­co­roa­­să și din cînd în cînd se auzea un instrument mecanic folosit în la­bo­ratorul de alături. Mesajele de pe bănci dăinuiau de la scrije­li­rea lor: „plictiseală – mai 2006”.

M-am strecurat în sală și fără înscrierea prealabilă, chiar dacă pe site-ul evenimentului erau a­nun­țate locuri limitate. Este în­că­pătoare și oricum, sala se umple, poate, doar la traininguri și la e­xa­mene. Dar construirea unei pre­­zentări și elementele tehnice în pu­blic speaking au atras studenți dornici să învețe mici trucuri în­tr-ale livrării mesajului, fie el și o scuză bună unui profesor.

Un pește cu atitudine

Trainerul, să-i zicem Mirela, a explicat principiile „oglindă” și „fereastră”, pe care să le punem în aplicare asupra propriilor fap­te. Dacă am făcut ceva gre­șit ne uităm pe fereastră ca să-i vedem pe alții iar, dacă, dimpotrivă, e de bine, ne uităm pe geam noaptea. Ca să ne vedem pe noi! O chestie inventată de cei de la Cam­bri­d­ge, spune ea. Apoi, doi dintre cei pre­zenți au recitat o poezie, asta ca să ne dăm sea­ma cînd trebuie să evităm groapa din stradă și „să fa­cem o schimbare”, ocolind pe viitor strada cu pricina.

Pentru că totul ține de atitudine, am vizionat „cel mai ur­mărit clip motivațional – Fish”. A treia regulă nu prea a fost respectată de studenți, căci „fii prezent” nu a explicat și modul în care se aplică. Acesta cerea mai mult de­cît prezența fizică, însă di­mi­nea­ța ploioasă nu a fost de ajutor și interacțiunea trainer-studenți a avut de suferit.

Ca să ne arate că interpretăm diferit, Mirela ne-a dat aceleași instrucțiuni de-a îndoi hîrtia, dar, spre surprinderea noastră, au ie­șit modele diferite. Scopul acestui exercițiu, spune ea, este de a crea interacțiune cu cei din fața noastră în timpul prezentării, „de­­oarece fiecare percepe diferit”. Mo­ment în care, Silviu, mai cu­rajos, a intervenit convingător: „poți spune și cîteva prostii dacă ești serios”.

El a fost cît se poate de serios, însă cei prezenți au pufnit în rîs.

Georgel COSTIȚĂ

Autor:

Opinia Studențească

Revistă săptămînală de actualitate, reportaj și atitudine studențească, editată de studenți ai Departamentului de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”.

Adaugă un comentariu

Etichete:

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top