Prezenți, dar lipsă
1001 de măști 12 aprilie 2011 Niciun comentariu la Prezenți, dar lipsă 0Dacă nu ați văzut cum decurge o întîlnire a alcoolicilor anonimi, ați fi putut veni aici să vedeți cum este. Cel puțin prima parte a fost asemănătoare cu ce se vede prin filme, pe rînd, își spune fiecare numele și „problema” pentru care a venit. Teama de a vorbi în public la Oana, pregătirea discursului pentru licență la Bogdan și așa mai departe. Motive diverse au avut toți cei aproape 50 de oameni adunați în sala M1 de la Facultatea de Mecanică, la trainingul „Presentation skills”, de vineri.
Sala era întunecată și răcoroasă și din cînd în cînd se auzea un instrument mecanic folosit în laboratorul de alături. Mesajele de pe bănci dăinuiau de la scrijelirea lor: „plictiseală – mai 2006”.
M-am strecurat în sală și fără înscrierea prealabilă, chiar dacă pe site-ul evenimentului erau anunțate locuri limitate. Este încăpătoare și oricum, sala se umple, poate, doar la traininguri și la examene. Dar construirea unei prezentări și elementele tehnice în public speaking au atras studenți dornici să învețe mici trucuri într-ale livrării mesajului, fie el și o scuză bună unui profesor.
Un pește cu atitudine
Trainerul, să-i zicem Mirela, a explicat principiile „oglindă” și „fereastră”, pe care să le punem în aplicare asupra propriilor fapte. Dacă am făcut ceva greșit ne uităm pe fereastră ca să-i vedem pe alții iar, dacă, dimpotrivă, e de bine, ne uităm pe geam noaptea. Ca să ne vedem pe noi! O chestie inventată de cei de la Cambridge, spune ea. Apoi, doi dintre cei prezenți au recitat o poezie, asta ca să ne dăm seama cînd trebuie să evităm groapa din stradă și „să facem o schimbare”, ocolind pe viitor strada cu pricina.
Pentru că totul ține de atitudine, am vizionat „cel mai urmărit clip motivațional – Fish”. A treia regulă nu prea a fost respectată de studenți, căci „fii prezent” nu a explicat și modul în care se aplică. Acesta cerea mai mult decît prezența fizică, însă dimineața ploioasă nu a fost de ajutor și interacțiunea trainer-studenți a avut de suferit.
Ca să ne arate că interpretăm diferit, Mirela ne-a dat aceleași instrucțiuni de-a îndoi hîrtia, dar, spre surprinderea noastră, au ieșit modele diferite. Scopul acestui exercițiu, spune ea, este de a crea interacțiune cu cei din fața noastră în timpul prezentării, „deoarece fiecare percepe diferit”. Moment în care, Silviu, mai curajos, a intervenit convingător: „poți spune și cîteva prostii dacă ești serios”.
El a fost cît se poate de serios, însă cei prezenți au pufnit în rîs.
Georgel COSTIȚĂ
Adaugă un comentariu