Viitorul va circula pe două benzi
Primul răcnet 30 mai 2016 Niciun comentariu la Viitorul va circula pe două benzi 17O firmă chineză pare să fi descoperit mijlocul de transport în comun al viitorului. Încercînd să găsească o metodă pentru a evita ambuteiajele frecvente din țara suprapopulată, inventatorii au creat proiectul unui autobuz care reușește să treacă peste circulația rutieră. Jumătate aerian, jumătate terestru, autovehiculul va fi alimentat electric și va circula cu o viteză maximă de 60 km/h. Acesta va putea să treacă peste traficul a două benzi de circulație și va avea o capacitate de aproximativ 1400 de persoane.
Compania susține că aceasta este alternativa pentru rezolvarea problemei aglomerației din orașele chineze, întrucît nu va ocupa niciun loc pe drum. Ba mai mult, costurile unui astfel de autovehicul vor fi mult mai mici decît cele ale construirii unei rețele de metrou și se vor economisi anual peste 800 de tone de benzină și aproape 2500 de tone de emisii de gaz carbonic, în condițiile în care țara este fruntașă la acest capitol. Autobuzul electric va arăta ca un catamaran, avînd două corpuri laterale care vor rula pe pămînt și corpul propriu-zis, în care vor sta călătorii.
Cu toate că pare o soluție salvatoare, nu trebuie să ne așteptăm ca noile autovehiculele să invadeze brusc piața. Acestea vor trebui să treacă cu brio probele din trafic, iar legislația rutieră va trebui modificată pentru a se evita eventualele incidente. Cu toate acestea, vor mai dura cîțiva ani pînă infrastructura va fi finalizată și se va produce numărul de autobuze necesare.
Propunerea aparține firmei chineze Transit Explore Bus și a fost prezentată la cea de-a 19-a ediție a Expoziției Internaționale „High-Tech” de la Beijing. Aceasta a precizat că se lucrează deja la un prototip, care ar putea fi testat chiar în această vară, în orașu Chahgzhou.
Cu toate că este pentru prima dată cînd se va pune în practică, ideea nu este una nouă. Ea a apărut pentru prima dată în 1996, cînd doi americani voiau să creeze o linie directă între Boston și Washington, trecînd prin New York. Ea a fost reluată în 2010, de către inginerul Song Youzhou, care a și pus bazele unui proiect, dar nu a mai fost dus la bun sfîrșit.
Text de Florentina TITULEAC
Adaugă un comentariu