Emisiunea dintre reclame
Mai plați ca ecranul 12 aprilie 2011 Niciun comentariu la Emisiunea dintre reclame 1Formator al brandului Marcă Înregistrată și vădit împătimit media, Andi Moisescu, moderator al emisiunii Apropo TV, a lăsat să se vadă în cea mai recentă ediție cîte ceva din reclamele neconvenționale care l-ar impresiona pe el. La fel cum au reușit să miște întreaga presă internațională și toată populația Marii Britanii atunci cînd au apărut. Este vorba despre seria de activități (depășind cu totul imaginea tradițională a unui spot publicitar) desfășurată sub marca „Life’s for Sharing”.
Cu invitați ca Ioana Blaj, moderatorul și-a propus în această ediție – parcă mai mult ca niciodată – să ofere opiniei publice un exemplu de „așa da” în ceea ce privește granițele pînă la care ai voie să mergi cu o campanie publicitară pentru a rămîne în mintea omului. Pink cîntînd alături de mii de oameni la un karaoke ad-hoc în aer liber sau dansuri pe cel mai cunoscut aeroport britanic sînt cauze care merită a fi susținute, atunci cînd vrei peste cinci milioane de vizualizări pe Youtube și un „Bravo!” general al publicului.
Emisiune cu emisiune, invitații săi comentează critic și uneori chiar cu un „ochi al estetului” spoturile publicitare a căror invazie o simțim pe ecrane. Și asta ca să înțelegem că într-un sistem (aproape) capitalist emisiunea, oricare ar fi ea, este ceea ce vedem între reclame – și nu invers.
Apropo TV își propune o educare a publicului. Poate, cine știe, în cîțiva ani o să ajungem și noi ca finlandezii, să interzicem reclamele destinate copiilor sau să luăm orice altă decizie tranșantă privind spoturile TV. Desigur, emisiunea nu trebuie neapărat privită ca standard național al reclamelor televizate, însă este bine de luat în calcul o sumă de judecăți critice, fie ele positive sau negative.
La fel de utilă este inițiativa de a prezenta într-o manieră ironică toate așa-zisele subiecte de cancan, care prezintă cele mai dubioase detalii despre Iri și Moni sau Oana și Pepe. Media românească are nevoie de o astfel de atitudine privind toată mascarada de pîine și circ, substitut al calității.
Livia RUSU
Adaugă un comentariu