Emisiunea dintre reclame

Mai plați ca ecranul Niciun comentariu la Emisiunea dintre reclame 1

Formator al brandului Mar­că Înregistrată și vădit îm­pă­ti­mit media, Andi Moisescu, mo­de­rator al emisiunii Apropo TV, a lăsat să se vadă în cea mai re­centă ediție cîte ceva din re­cla­me­le neconvenționale care l-ar im­presiona pe el. La fel cum au reu­șit să miște întreaga presă in­ter­națională și toată populația Ma­­rii Britanii atunci cînd au apă­­rut. Este vorba despre seria de activități (depășind cu totul ima­­ginea tra­di­țio­na­lă a unui spot pu­blicitar) des­fă­șu­rată sub mar­ca „Life’s for Sharing”.

Cu invitați ca Ioana Blaj, mo­deratorul și-a propus în a­cea­s­tă ediție – parcă mai mult ca niciodată – să ofere opiniei pu­­­blice un exemplu de „așa da” în ceea ce privește granițele pî­nă la care ai voie să mergi cu o cam­panie publicitară pentru a ră­­mîne în mintea omului. Pink cîn­tînd alături de mii de oameni la un karaoke ad-hoc în aer liber sau dansuri pe cel mai cunoscut ae­roport britanic sînt cauze care me­rită a fi susținute, atunci cînd vrei peste cinci milioane de vi­zu­a­lizări pe Youtube și un „Bra­­vo!” general al publicului.

Emisiune cu emisiune, in­vi­ta­­ții săi comentează critic și u­ne­ori chiar cu un „ochi al estetu­lui” spoturile publicitare a că­ror in­vazie o simțim pe ecrane. Și as­ta ca să înțelegem că într-un sis­tem (aproape) capitalist emi­siu­­nea, oricare ar fi ea, este ceea ce vedem între reclame – și nu in­vers.

Apropo TV își propune o educare a publicului. Poate, ci­ne știe, în cîțiva ani o să ajun­gem și noi ca finlandezii, să in­ter­zicem reclamele destinate co­piilor sau să luăm orice altă de­cizie tran­șan­tă privind spotu­ri­le TV. Desigur, emisiunea nu tre­bu­­ie neapărat privită ca standard național al reclamelor televi­za­te, însă este bine de luat în calcul o sumă de judecăți criti­ce, fie ele positive sau negative.

La fel de utilă este inițiativa de a prezenta într-o manieră iro­ni­că toate așa-zisele subiecte de cancan, care prezintă cele mai du­­bioase detalii despre Iri și Mo­ni sau Oana și Pepe. Media românească are ne­vo­­­ie de o astfel de atitudine pri­vind toată mas­carada de pîine și circ, substi­tut al calității.

Livia RUSU

Autor:

Opinia Studențească

Revistă săptămînală de actualitate, reportaj și atitudine studențească, editată de studenți ai Departamentului de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top