Învățămîntul românesc, în umbra analfabetismului funcțional
Cap în cap 22 noiembrie 2016 Niciun comentariu la Învățămîntul românesc, în umbra analfabetismului funcțional 18
Peste 40% dintre elevii români care nu au împlinit vîrsta majoratului sînt analfabeți funcțional, potrivit unui studiu realizat de Centrul de Evaluare și Analize Educaționale și prezentat în cadrul unei dezbateri de la Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca (UBB). Elevul analfabet funcțional poate să citească și să reproducă verbal sau în scris un text, însă nu îl poate utiliza ca resursă, fiindcă nu îl înțelege. Principalele cauze sînt instabilitatea din domeniul învățămîntului, căci în ultimii 25 de ani, Legea Educației a suferit peste 60 de modificări; metodele de predare utilizate de profesorii români în care elevul trebuie să învețe pe de rost definiții și formule, lipsa motivației, dar și stresul pe care-l adună elevii, după cum notează și jurnalul.ro.
Ionuț TEODERAȘCU | Peste 40% din elevii români citesc un text și nu-l înțeleg
Constantin CUCOȘ | Analfabetismul funcțional – cauzalitate, consecințe, căi de ameliorare
Adaugă un comentariu