Pariu pe 38 de mii
Pastila de după 7 aprilie 2014 Niciun comentariu la Pariu pe 38 de mii 12Au fost la un moment dat prin Iași foarte populare magazinele „totul la 38 de mii”, unde găseai tot felul de chestii, de la bibelouri cu îngerași și dansatoare, pînă la lenjerie de corp. N-am înțeles niciodată de ce 38, și nu o sumă rotundă, ca de exemplu 40, însă nimeni nu și-a prea bătut capul cu așa ceva pentru că magazinele erau pline de dimineața pînă seara. Dacă aveai nevoie de un ceas nou în casă, mergeai „la 38” să cumperi altul, chiar dacă durata sa de viață era mai mică decît a bateriile din interior.
Devenise mai apoi chiar un fel de rețea socială unde babele de la colțul blocului nu mai pierdeau vremea fugărind țîncii spre parcuri, ci se întîlneau în magazine și discutau despre nepoți sau politica țării. Propuneau cîteva proiecte de lege, își aminteau că era mai bine pe vremea lui Ceașcă, după care, odată cu lăsarea întunericului, se întorceau acasă fericite cu un set nou-nouț de linguri. Altfel spus, la o scară mult mai mică, ne virusasem și noi de la americani cu sindromul cunoscut drept „shopping”. În România însă, fenomenul nu s-a extins atît de mult ca în America, acolo unde în ziua lor liberă, salariații își pregăteau ieșirea la cumpărături cu o săptămînă mai devreme.
Însă, după ce scumpirile au afectat și „38”-urile, care deveniseră un fel de bazar de cartier, oamenii s-au simțit trădați pentru că pînă și băcăniile care le promiseseră „cele mai mici prețuri” s-au dovedit a fi mincinoase. Așa că magazinele au dispărut rapid unul cîte unul și au lăsat în urma lor niște cumpărători care fac economie la sînge. Sau niște cumpărători care de la coada de la „38”-uri s-au mutat la rîndul de la agențiile de noroc.
Adaugă un comentariu