Cum ne-am purtat pașii în zig-zagga
Șoc-șoc-groază! 15 aprilie 2013 Niciun comentariu la Cum ne-am purtat pașii în zig-zagga 12Am fost băgați în priză luni seara și alimentați cu energia de necontrolat a Loredanei. Sala „Gaudeamus” a Casei de Cultură a Studenților s-a umplut încetișor, pe 8 aprilie, oamenii mișunînd printre rînduri cu biletele galbene în mînă. Nu am știut că îl vom vedea și pe Cabron la Iași, așa cum nimeni nu ne-a avertizat că vom petrece două ore și jumătate în care muzica nu se va opri nici măcar o secundă. Am știut însă că vom dansa pe melodii vibrante, iar pentru asta am venit echipați cu cei mai comozi papuci.
Dacă îți arunci ochii prin sală, vezi că e forfotă printre spectatorii sosiți, care schimbă priviri de la tichetele pe care stă așezat chipul artistei la numerele de pe spătarele scaunelor, căutîndu-și locul nedumeriți. Scena pare mică și neîncăpătoare, fiind pe jumătate ocupată de instrumentele greoaie ale trupei Agurida, care o însoțește pe Loredana. Concertul este filmat, iar membrii staff-ului fixează echipamentele de înregistrare în colțul încăperii de spectacol, pentru a fi pregătite să ochească fiecare pas al cîntăreței. Nici cei din public nu sînt mai prejos, camerele foto și video fiind deschise cu mult înainte ca artista să pășească pe scenă.
Am aflat că sala are 470 de locuri, doar pentru a vedea cam cîte persoane stau acum în tăcere în așteptarea solistei. Nu îi pun la socoteală și pe cei care stau în picioare sau pe scări și sînt atentă la tînărul de lîngă mine, care stă rezemat de perete. Se grăbește să mă atenționeze că Loredana va mai întîrzia puțin, dar a fost la ultimele ei concerte și știe că întîrzierea este nesemnificativă. La doi metri în fața noastră, tatăl și fratele artistei discută cu cîțiva veniți, iar Florin îmi spune că este prieten cu cel care își însoțește sora mereu în turnee și care face parte din echipă. „Muncesc cu toții pe rupte, ai să vezi și o să-ți placă”, mai adaugă în timp ce urmărim amîndoi cum este pregătită scena. Lumina din sală începe să pălească în straturi difuze, iar el tot mai povestește despre penultima reprezentație a Loredanei, de la Chișinău, unde aceasta a primit atît de multe flori că „abia le putea duce”.
Fremătăm a recunoaștere la avalanșa de “Zig-Zagga” pe care Loredana o aruncă în microfon.
Odată lumina stinsă, glasul Loredanei, ce răzbate printre zgomote înfundate făcute de bețele de tobă, ne ia prin surprindere. Ne înghesuim pe trepte curioși să o vedem, iar cînd apare pe umerii celor doi dansatori ai ei, am uitat deja de momentele lungite de nerăbdare. Buclele blonde îi cad pe rochia de piele neagră bătută în ținte, iar ochelarii tresar în primii pași de dans. „Bună seara, iubito”, îi cîntă Cabron, în timp ce piesa „Apa” curge neabătută de tresăririle tinerilor din sală, care îi recunosc versurile, în timp ce se ridică de pe scaunele rigide. Cu „Shukar”, succesul nu mai este însă atît de mare, deși ni se spune de la început „Bonjour, c’est moi, c’est Loredana”, ca pentru a ni se aminti numele celei pentru care ne-am rupt de agitația orașului pentru cîteva ore. Cum și pe fața rapperului Cabron se odihnesc ochelari de soare, deși totul este cufundat în semi-întuneric, ridicăm din umeri, pentru ca abia mai tîrziu să ne dăm seama care este rostul lor, cînd rapperul ne sfătuiește să ne punem și noi cîte o pereche, să scăpăm în acest fel de blițurile agasante.
Nu știm la ce să ne așteptăm după ce scena rămîne goală pentru cîteva secunde, dar ne lămurim cînd primele acorduri ce seamănă cu „Zig-Zagga” ne ating urechile. Fremătăm a recunoaștere la avalanșa de sunete încîlcite pe care Loredana le aruncă în microfon, fără ca măcar să se încurce în vreun „z” sau „g”. „Zice lumea că-s nebună”, sună vocea solistei, care mai apoi își continuă refrenul fără cusur, în timp ce noi ne împleticim să ținem pasul cu linia melodică.
Talent bătut în ținte
Nu doar Loredana ne ține ochii ocupați cu ale sale ținute pe care le schimbă de la o piesă la alta, ci și cei care o însoțesc pe scenă la fiecare melodie. Alături de corul de copii „Juniorii Operei” din Iași, vedem în locul artistei încă un copil și nu cea cu care ni s-au obișnuit ochii. Iar de la fundițe în păr și versuri jucăușe, ea sare la o baladă prin care aflăm „ce se ascunde într-o inimă de 16 ani”, cîntată cu Lazăr Bernard, un tînăr ieșean ce a fost în echipa cîntăreței la „Vocea României”. Iar schimbările pe scenă continuă, îi vedem și pe Iulian Canaf sau Oana Brutaru, alți foști concurenți ai emisiunii, pentru a crea un cadru în care noi, ieșenii, să ne putem simți privilegiați că-i avem în față pe cei ce au apărut pe micul ecran de atîtea ori.
Chiar dacă dansatoarele nu atrag atenția în mod special, putem urmări plini de curiozitate dansul băieților din trupa Loredanei, de la care nici nu mai știm la ce să ne așteptăm. Exclamăm surprinși cînd îi vedem pe cei doi tineri pe botine înalte cu toc cui, bătute în ținte aurii. Spectacolul este cu atît mai mare cu cît îl urmărim pe unul dintre ei urcîndu-se cu abilitate pe bara de striptease amplasată la marginea scenei, unduindu-se languros în poziții imposibile, aruncîndu-ne în ochii mirați mișcări care ne fac să ne întrebăm dacă omul avea sau nu oase în el. La manifestarea concomitentă de forță și grație încerăm să arătăm că avem și noi măcar un dram de talent, acela de a aplauda și bate darabana cu piciorul în podeaua sălii în ritm susținut.
Mi s-a spus la început de efortul întregii echipe de a duce la bun final și ultimul concert al Loredanei. Noi nu observăm nici o urmă de osteneală. Vedem în schimb cum, după fiecare ropot de aplauze, publicul o cheamă înapoi pe scenă. Iar ea se întoarce de atîtea ori, că nici noi nu vom mai ține minte care a fost ultima ei apariție.
Adaugă un comentariu