Ritmurile Apollo 12 au aterizat în Bază
Șoc-șoc-groază! 24 februarie 2014 Niciun comentariu la Ritmurile Apollo 12 au aterizat în Bază 14
După o călătorie prin București și Sofia, cîntărețul Oigan a pus bazele unui album creat de diferiți artiști, din trupe distincte. „Moon Museum” a fost inspirat de un proiect NASA de la sfîrșitul anilor ‘60, care odată cu lansarea uneia din navetele sale a înființat primul muzeu pe Lună, printr-o placă ceramică de cîțiva centimetri pe care au fost afișate creațiile a șase artiști din acea perioadă. Acesta a apărut anul trecut în București, iar sîmbăta trecută a fost făcut cunoscut și la Iași, printr-un concert ținut în localul „La Bază”.
Drumul unui pribeag este, după cum ne spune solistul Oigan, unul plin de întîmplări, oameni pe care abia i-ai cunoscut, dar mai ales, care îți oferă o perspectivă diferită despre lumea ce-l înconjoară. Uneori acesta găsește minunății chiar după colț, alteori traversează de unul singur șinele de tren sau povestește de pe bancheta din spate a unor străini episoade diferite din viața sa.
În localul „La Bază”, Oigan a adunat diferiți artiști de prin țară și împreună au creat un album personalizat, „Moon Museum”, ce ne prezintă în versuri viața unui pribeag, care-și alege drumul după fazele lunii. Dacă este lună plină, atunci poate renunța la iubire și se mulțumește cu singurătatea, iar în lună pătrară își caută jumătatea în diferite orașe.
„Proiectul”, după cum mai este denumită compilația, începe cu un cîntec influențat de rock-ul britanic, cu un ritm mai săltăreț decît piesele ce vor urma, dar cu o temă destul de simplă.
Solistul ne spune că „în filmele americane personajele strigă Jesus atunci cînd pelicula ajunge într-un punct culminant. Deși este printre primele cîntece, la fel și noi vrem să începem cu ceva zguduitor, așa că minunați-vă pe J.O”, iar publicul îi răspunde pe un cor aproape sincron „să vă vedem!”.
Mașini pe combustibil din note muzicale
Două chitări electrice dau startul maratonului de piese, cu un „bang” din difuzoare care răsună timp de cîteva secunde, momente în care podeaua se zgîlție atît de tare, încît seamănă cu cei ce sar în tandem cu ritmul. Din tot publicul, ies în evidență fanii „Robin and the Backstabbers”, care îl laudă pe sub mustățile de bere pe chitaristul Robin, solistul acestei trupe. El, împreună cu Ana-Maria, Mihai, Utu și John Ciurea se strîng în jurul lui Oigan și asemenea unor furnici harnice, îi urmează fiecare îndemn. Cîntăreții par să se înțeleagă doar din priviri și din cîteva grimase ale feței, după cum ne demonstrează cu următoarea piesă, Radio Wave.
Odată cu aceasta, se schimbă simțitor și atmosfera concertului, de la unul „happy-go-lucky” și energic, la un soi de baladă combinată cu un refren pe un tempo rapid. Seamănă cu ceva ce ai asculta la radio în timpul unei călătorii cu mașina, pe un drum lung și fără trafic. Din păcate, la un moment dat, cineva parcă s-a jucat cu butonul de frecvență pentru că toată melodia a început să se repete într-un cerc interminabil de „Say you kiss me no more”. Pînă și cîteva fete au început să se sature de aceeași frază fără sfîrșit și îi dau solistului un răspuns sec, „bine, nu mai vrem să te sărutăm acum. Poate că nici poze nu mai facem”.
Esmeralda cea de toate zilele
„Moon Museum” are și ajutoare din afară, care în această seară nu se află pe scenă. Unul din cîntece, „Mona Lisa” a fost scris de un prieten din America de-a lui Oigan și poate fi interpretat doar cu ajutorul unui membru vital, pe care solistul se grăbește de zori să ni-l prezinte. „În această seară avem pe cineva foarte important cu noi și am dori să v-o prezentăm pe Esmeralda”, o ukulele purpurie, de mărimea unei pisici slăbănoage. Deși apare doar pentru un cîntec, instrumentul lasă o impresie unică asupra concertului, de o liniște apăsătoare, în care doar corzile subțiri răsună încet.
După ce Gioconda își părăsește tabloul din versuri, „Moon Museum” trece la alte peisaje din rime și note muzicale, care animă pribegia concertului prin restul serii.
Adaugă un comentariu